kawan2 blogger ku (

Monday, October 17, 2011

Zoo Negara- sesi melawat kekawan...

assalam...

malam ini kasih...teringat aku padamu....

ehhh...toingg...salah chanel daaa..maklumlah..mengapdate blog memalam buter..
termenyanyi laks...huhuhu

saje nk tunjuk gambaor kekawan masa sesi menerjah ke zoo negara ari minggu lepas..
aku suker..suker..kalau free..tetiap minggu aku pi..siap leh berkelah tepi tasik zoo tu..huuuu

ni kali ke3 aku gi zoo...
zoo melaka pun penah gi gak masa kursus BTN kt ayer keroh

disebabkan gambar terlalu byk, aku terpaksa collage kan agar dpt kongsi kt sini..
wpun x semua gambar berjaya dimasukkan, harap gambar2 ni dpt la dijamu mata oleh sesapa yg lom penah pegi...


ok..dh sampai zoo..jom kita mulakan pengembaraan...
tp sebelum tu..jgn lupaaa..


beli tiket dulu..huhuhuhu

dewasa: RM20
kanak2 (3-12 thn)- RM10

mahal?? kalau korang sukakan alam flora dan fauna, rasanya berbaloi
duit2 tu jugak kita sumbangkan utk makanan binatang2 kt situ...


ni sahabat pertama yg kami lawati...
tergedik2..terlompat2 dgn mcm2 aksi..
ada yg siap posing..
ada yg tetiba teremosi pehal ntah...
ada yg hulur tgn minta mkn..tp awasss...
tgk bwh ni


so...jgn sebarangan je bg makanan kt situ..


kebetulan masa lalu, deme2 ni sedang mkn...
berselera betul
semuanya vegetarian..huhuhu


jinak betul kuda ni....
nampaknya suka dibelai2..huhu


muzium lebah mini...
dpt tgk arca je kot..
lebah patung
n ada jual gak madu lebah

ni tapir ke tenuk??
ehehhehe...sama je kot....
asyik tdo je....
dh kitorang nk blah dr situ br bgn..siap mengeliat lagikk


sian lak tgk kekura kt sini...mcm dh tua je...
ada yg dh berlumut cangkerangnya


flamingo...cantik kan...
panjang betul kaki nye...kurus lak tu...beza tol ngan kaki aku..ngeh2...


AUMMMMMMMMMMM...ni spesis paling manja kot kt sini...eheheheh
atas kiri tu singa betina, sblhnya rimau, bwh kanan tu sebenarnya kucing (PUMA) tp sama besar je mcm singa
dan sblh tu rimau bintang yg ketidoran
sesuka hati je nk landing kt situ...


ni ape?? seladang kot...besar betul....


lupa lak apa nama burung ni..
sape leh bgtau?


pelbagai spesis unggas yg mengeluarkan bunyi yg menceriakan kwsn zoo


reptilia...huhuhuhu....


kenangan tercipta...ngeh2...(padahal geli yg amat)


si kaki panjang...mcm aku..(eh kaki aku bukan gumuk ke?)


habis gak menjelajah...


kalo lapar, ada beberapa kedai mkn dan gerai2 kecil...
sedia duit shj...
kami singgah mkn kt The Wild..ala2 kfc cam tu la...


kalo letih penat nk bjalan leh naik menatang ni



atau menatang ni pun leh naik gak..tp x gerak2 sampai sudah...

ok la..kalau ada masa..korang gi la...x kan nk layan gambor je kot...

p/s: antara byk2 gambor, aku suka pic kt bwh ni...



am i cute????

4 comments:

Fazlinil Irma said...

cida.. burung undan kot..? teka je.

sy pun last masuk zoo masa umur 18 thn. tu pun sbb keja. hr2 masuk free. :)

Myza Sam said...

comelnya kawan kawan awak (:

JaSSNaNi said...

cida... semalam nak citer kat haikal kata auntie cida gi zoo.. tapi takot lak dia ajak tengah2 malam pegi.. tak naya.. ngeh3... hari tu balik kg tak de time.. kalau idak bawa dah dia gi zoo.. sana murah sket.. lagi2 sape yg alamat tepeng lagi dapat discount rm2.. mmmm kalau KL ni lagi ler mahal kan..

pasal diet atkins tu.. akak malu ler plak kat umah kenduri tak amik nasi.. nak amik lauk je kang mak2 sedara mesti heran.. pesal akak makan lauk, buang tebiat ke apa.. kakakaka.. malu punya pasal makan gak 2 sudu nasi.. tapi masak ayam pun amik yg kecil skali.. sbb manis.. rendang ok.. sedap and ratah camtu je.. :) ehehe..

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

best best besttt... akak mmg suka tengok flora & fauna.... suka yg amat.. hehe..

ada satu lagi nama bagi tapir / tenuk tu = cipan.. hehehe.. taktaula bahasa dlm kamus ke idak... tp itulah binatangnya..kekeke..

gambar2 binatang semua lawa2 la.. kamera canggih bestlah amik gambor.. syok tengok.. hhehe...

jejak

free counters