kawan2 blogger ku (

Wednesday, February 5, 2014

gedik-gedik kat kampung

assalam...

selamat bertemu kembali...huhu...
terasa rindu ngan kekawan semua
harap2 semuanya sihat2 belaka

alhamdulillah...minggu ni, kandungan aku telah berusia 26 minggu...
beby pun membesar dgn sihat...
minggu lepas baru ambik injection kancing gigi
lenguh jugak le tangan 2-3 hari...
tp, sbb kan masa tu kat kg, x terasa sgt la...
sbb hepy2 kan kat kampung

aktiviti kat kg pun biasa2 je...
jalan2 cari mkn je x sudah2...

masa kat alor setar, ada le jejalan ke penang..naik feri dan jakun sat...
hihihi...sbb selalu sbrg jambatan je


lihatlah...aku telah membesar ngan jayanya...
pic kat atas, aku n mama

pic kat bwh, aku, mama, en garpil and Yaya..anak sedaraku yg gedikk..kiki





zoom in skit kat Yaya gedik...kikiki
rasa nak ciom2 dia sampai pengsaannnn....

pas ke penang, esoknya ke Kuala Perlis demi mencari semangkuk laksa
mcm le kat aloq staq xdak laksa kan...nk jalan2 je sebenarnya



laksa kuala perlis
alhamdulillah...sedap
nama kedai: D Adna Laksa House, Kuala Perlis
berhampiran UNIMAP dan IKBN Kuala Perlis

kedai ni xde menu lain..hanya ada laksa
tp ada menu sampingan spt kuih muih
pulut udang kat situ pun sedap

pas tu blk perak lak umah mak mentua
teringin nk mkn nasik lemak mak mentua
hihi..untungla kan..mak mentua buka kedai makan
so, hari2 kat kg layan nasik lemak


amacam? nampak aummmmm kan
lokasi kedai:Kubu Gajah Selama Perak
nama kedai : Ain Mee Rebus
(jemput le datang!)

pg ada nasik lemak...tghari sampai ptg lak ada mee rebus, bihun sup dan laksa

pastu ada aktiviti pembakaran terbuka
dan kami dgn lahapnya memakan mangsa2 kebakaran



eksen je lebih ni...x kuasa aih ngan perut boyot nak main asap




hasilnya...membuak2...

tukang masak utama adalah kakak ipar aku
ada gulai patin, sup ayam n pecal gak...
aku...tukang mkn je...


semua pic hasil tembakan en samsung je
skang dh malas benor nak usung kamera gerabak besor tu...


4 comments:

fazianbatrisyia said...

mangsa kebarakan tu semuanya nampak sedap & menarik selera

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

sedapnyer... cheq terliuq laksaaaa.... yumyummm....

Qasey Honey said...

happy nooo mak buyung ni..bg skit aura tu kt QH pula..hihi

Honey said...

Hi.

I nak tanya. Kedai Ain Mee Rebus tu Jalan Kubu Gajah Semanggol ke? Dekat traffic light tol Bukit Merah?

jejak

free counters