kawan2 blogger ku (

Sunday, August 8, 2010

spagethi bolognese

aku mmg suka sgt mkn spagethi ni...
kalau jumpa dlm menu kt kedai, mesti aku order
sampai la terdetiknya rasa...dan sampainya seru utk aku wat sendiri (ayat x boleh blah)............
dan amat berbaloi2...
mau taknya, sebotol sos spagethi leh wat berulang2 kali...dan aku leh mkn berulang2 kali gak sesuka ati ku (dan menaikkan berat bdan ku dgn sesuka ati)

sebenarnya, menu ni dh lama wat..minggu lepas..
tp disebabkan sepanjang minggu ni aku mcm bermuram durja melayan hati yg rawan (uweekk...sila muntah hijau sekarang)..
so, ni kira n3 tertangguh le ni...
pasni siap sedia la wahai blog ku...aku dh mula aktif di dapur ni..
tp x de maknanya hookey..sbb x lama lg nk puasa, dh tentu2 aku g tapau kat baram je..wakakakaka

ok la...byk la bunyinya..

utk menu ni, x de la resepi yg khusus
sbb aku just pakai sos dlm botol je..

bahan:

spagethi secukupnya- rebus + 2 sudu minyak zaitun atau minyak masak + secubit garam
dh lembut, toskan dan letakkan dlm pinggan

bahan sos:

3-4 sudu besar sos
1 mangkuk daging / ayam cincang
bebola ayam / daging kalau suka

campurkan sos + ayam kisar + air 1/4 cawan
biarkan mendidih dan sos kering sedikit
masukkan bola2 cinta...wakakakka...
tutup api dan curahkan atas spagethi td..
hiaskan la sesuka hati



No comments:

jejak

free counters