kawan2 blogger ku (

Thursday, January 13, 2011

maafkanlah..untuk bahagia



hidup ini mmg lah tidak seindah lukisan
seringkali hati bagai direjam kerikil2 tajam

bila hati sedang disakiti, seringkali juga aku bertanya pada diri


''bagaimana pula hati mereka yg kusakiti''


dan aku mulai faham..
hati org2 yg menyakiti juga akan diburu satu rasa...

malah lebih kejam dari org yg disakiti...


"The hardest thing is to let go"



sbb tu aku sendiri susah nk lepaskan rasa sakit dan dendam itu pergi...
namun...memaafkan adalah detik terindah dan membahagiakan

marilah kita saling memaafi...

selagi hati penuh diburu rasa dendam, kegusaran akan turut membu
ru kita!


jom kita minum sesama selepas saling memaafi!

kata hati: benarlah seperti yg dilagukan..kemaafan..dendam yang terindah

9 comments:

izahdaut said...

apatah lagi kalau sakit hati dengan org yang tersayang..jadi kemaafan adalh satu perkara yang akan mengindahkan..cewwaahh..berfalsampah pulak saya kat sini..suke bace entry seribu erti tersirat ni..hehe

miss fatihah said...

hek mmg btl pon..tapi kdg2 sakit yg kita rs tu yang buat ssh sgt2 ungkapan kata maaf. selalunya kemaafan dtg seiring dgn masa :)

JaSSNaNi said...

memang sakit hati.. tapi kan.. kalau tak nak berpanjangan.. terpaksa abaikan hati yg di sakiti.. fuhhhh.. tapi tetap sakit hati walaupun cuba2 wat tak sakit...

fariehan ibrahim said...

kekdg mmg susah nk maafkn org yg da sakitkn kita,
tp xslh bgi org peluang mcm org bgi kita peluang kn.
maaf itu indah. :)

nur easy said...

memaafkan itu indah walaupun sedikit sukar..;)

Siti Nizam Samsudin said...

Memaafkan jauh lebih bermakna:)

Aswadi Jawal said...

salam perkenalan...
i follow u, u follow me :)

Lia Insyera said...

yes. i admit it. tapi hati kita bukan macam computer yang boleh letak semua sampah di dustbin. atau bersihkan kotoran di baju. ianya kadangkala susah. dan sukar.

biskut said...

ternyata kemaafan itu bukan suatu yang sukar..

memaafkan dan meminta maaf sudah semakin mudah.

jejak

free counters