kawan2 blogger ku (

Monday, July 11, 2011

cucur batang ketam????

as'salam...
uhukkk..termasuk n3 lagi plaks..ngeh..ngehhhh
sesaja je sesambil menanti kek gula hangit hangusku masak..

siang td mkn bihun goreng, mlm pun x mkn nasi ari ni
 td en garpil beli kerangka ayam...
so, aku lumur2 ngan tepung, goreng saajaa
dia pun ckp x mo mkn nasik
aku pun x berapa ada nafsu ke nasik ari ni...

tp jap je perut dh lapar blk...
so, wat jejemput..
dh siap bancuh adunan, tetiba ada tgn yg cuba2 menambah sesuatu ke dalam adunan
yeahhh!!! tgn itu sudah mencampakkan 'sesuatu' itu ke dalamnya..
apakah?

ketam!!!! ye ..tgn itu menambahkan ketam ke dalam adunan cucur bwgku..
err...pembetulan..
bukan ketam tp batang ketam!!!
atau omputih panggil crab stick...
huhuhu...
tgn sapekah?
ala korang, aku kan duduk ber2 je ngan en garpil..ngeh...ngeh...

maka adunan cucur bawangku menjadi cucur crab stick...
dgn hirisan 2 biji bawang dan hirisan cili kering...kenyang la sudah perut yg lapar


kali ni x yah le resepi nooo
sama je cam jejemput yg lain...
cuba tambah batang ketam tu je....


2 comments:

KeTaM_BaTu said...

wah.. nmpak macam sedap.. tapi kenapa batang yang d letak? kenapa tak isinye.. kan manis isi ketam.. hehe

jom klik sini...
kalau dah kahwin nanti jangan cakap macam ni...
cara selesaikan button follow yang hilang
jgn lupa komen.. ^_^

TeAqArH said...

mcm sedap je....nk cuba la...^_^

jejak

free counters