kawan2 blogger ku (

Sunday, November 27, 2011

JJCM- Umai Cafe, Putrajaya

assalam...

wahh..bestnya golek2 ari ni ye..
pg td pun bgn jap pastu tdo blk..ngeh2..
kul 11 baru bgn<<---buruk dak pangai..sib baik dh kawen kan..kalo tak x de yg nk wat bini...

bgn je, x de makna la nk bfast kan..
mandi2 siap2 sambil tgk JJCM kt tv..
mak oiii...lapor gila lak tgk makanan...

sblm tu dh ajak en garpil jalan2 cr mkn gak..
tp area putrajaya je la..
sib baik pelawaan diterima tanpa byk halangan..heheheh

so, selamatlah kitorang menjamu perut kt Umai Cafe, Presint 2
Umai Cafe ni dh beberapa bulan gak bukak..
tp kitorang baru terrpergi....



konsep santai ber-ekon..
ada gak ruang open air...
dan ada tasik di sebelah cafe...sgt best...



layanan dan servis pun ok dan memuaskan...
rasa makanan- ok, sedap..
harga, berpatutan la ngan konsep kedai...

menu ada byk pilihan..
ada yg jenis goreng2...atau masakan panas..
western pun ada
dessert pun byk pilihan
kuih2 kampung pun ada cam cekodok pisang n lempeng
katanya cekodok pisang situ sedap..x sempat nk testing
lain kali le kot..

ni antara menu lunch kami td...


air aku, Teo O laici ais..
en garpil kekal ngan menu standard dia- milo ais
(tp kelihatan tgn dia sedang cedok laici aku)


heheh..nasi dia mmg standard ikut piramid makanan
1 mangkuk kecil..huhuhu
tp aku tetap buang separuh..(bukan buang tp bg en garpil)


sambal udang petai...



daging masak merah...sedap!
tp skit je..heheheh
ye la kan..order pun utk sorang mkn je...



kangkung goreng belacan



kerabu sotong

erm..nampak agak biasa je kan menu2 ni..
sbb time tghari, so tekak pun mmg jd tekak melayu la...
lenkali leh la gi waktu ptg n mlm lak..
leh cuba menu lain...

wpun menu2 tu rasanya x de masalah kalo nk masak kt umah, tp sesekali nk gak rasa masakan dr tgn org lain kan...
kita rehat2 saja..ada org layannnn..hehehe


semua menu ni berharga RM30
agak berpatututan la kan...



ni keadaan selepas kejadian...
ngeh2....


utk sesapa yg rasa nk gi, cafe ni terletak betul2 bersebelahan monumen alaf baru, presint 2
cari je mercu tanda yg cam roket ni...




ngeh2..kuar je cafe, trus gi bergambor..
tasik ni berhadapn ngan cafe

ok la..sekian dulu lintas langsung dr cafe umai..
mlm ni, rasanya cafe dr dapur aku je kot..hehehe....


4 comments:

JaSSNaNi said...

oooo, nanti2 kalau sampai seru nak terjah gak ler.. thanks for sharing.. senang la nak tau camtu, landmark dah siap kasi, tepi roket tu.. hmm, harap2 nanti kalau nak pi cari roket tu dulu, baru cari umai cafe.. :)

ieda said...

aah dik ada kawan2 yg cakap kat sini sedap .. urmm akak kena cuba lah kalau ke putrajaya nie :)

gula merah said...

ingat kat putrajaya x der tempat mkn sedap...kalau p sana pon alamanda tu ja yg kami dok terjah...now dh tau port baru..

cplud miera said...

selalu dtg cni, tp ke monumen tu je. xpernah lak gi makan kt umai cafe nih. hehe

jejak

free counters