kawan2 blogger ku (

Wednesday, July 3, 2013

Sotong Masak Asam

assalam....

x lama lg dh nk puasa
pasti blogger2 masakan bz kat dapur kan dgn juadah2 enak
tapi, biar berpada2..jgn membazir

aku, mcm thn2 lepas, akan elakkan diri ke bazar ramadhan
rasanya lg selera berbuka dgn masakan sendiri yg pastinya fresh panas2
lain org lain selera kan


td singgah ke pasar tani, membeli brg2 basah skit
rasanya berbulan aku x g pasar tani
selalu kalo nk membeli, kt hypermarket je
tp sbb sabtu ahad lepas blk kg, so x sempat nk membeli
tpaksa singgah pasar tani utk stok lauk minggu ni
sgt mahal ..lebih ekonomik kalo beli kt hypermarket

tp takpelah..ini rezeki utk minggu ni


sotong masak asam ni idea dr sorang kwn fb
masa aku upload segala lauk yg dibeli td, buntu x tau nak masak apa
pastu terbaca komen ''sotong masak asam''
erm..terliur plak
selalu gak buat, cuma lately ni dah jarang2..rasanya ni yg pertama utk thn ni

sgt simple..nak taip bahan2 pun dok pikir apa yg letak td...hihi





hiris bwg besar, bwg putih, halia, cili- tumis sampai naik bau
masukkan sotong, tambah garam, serbuk kunyit dan sedikit pes asam jawa (jgn byk2 nti mashammm)

leh tambah air skit kalo nk ada kuah2..siap

*tambah daun bwg kalo sukerr


4 comments:

Bbwana adienia said...

salam..

wah, sedapnya sotong masak asam tu..favourite tu..

JaSSNaNi said...

assalamualaikum dik..
akak pun kalau buntu nak masak.. memang jadi masak asam je.. tak kira, ikan ke.. ikan bilis ke.. sotong or udang masak asam.. sedappp.. membuka selera bila makan dgn nasi panas.. lepas tu terkena bahang cili api.. peghhh.. sedappp wooooo!!

Myra Jay said...

Menu ni yang mudah dimasak yang penting sedap kan ;)

jaakechik said...

resepinya simple! bolehh la jaa cuba buat nanti....

jejak

free counters