kawan2 blogger ku (

Wednesday, October 1, 2014

Bila anak demam...mak rasa nk senggugut

Assalam....
Merujuk pd tajuk... Bila anak demam...Mak rasa nk senggugut
Bukan bermakna aku period ye...tp hati jd risau...kaco bilau....senak2 gitu....
Blk keje ptg td... Tgk maktok selimutkan FN dgn napkin lembab...maktok kata badan FN agak panas...
Aku trus amek thermometer
Suhu 37.5...mmg demam...
Nk bw g Klinik pun...beby lg...xdigalakkan amek ubat...
Tp aku tetap pantau suhu dia.. Kalo makin tinggi...akan bw ke klinik gak...
Lepas maktok jelum ngn air ramasan lidah buaya...suhu dia turun skit
Cuma yg kesiannya...dia batuk n selsema....

Moga anak mama cepat sembuh dan tenang...
Mama rindu nk Tgk FN lompat2 atas riba mama....

Buat pembaca semua...ada apa2 petua tak selain pengambilan ubat?
Kool fever pun xberapa elok kata kwn...ye ke?
Xsempat nk gugel2 cr info...
Cuma bila dh rasa bdn dia panas..trus sms abah dia belikan kool fever...
Tp suhu turun skit lepas 4 jam guna....

3 comments:

Ayu said...

Assalam cida,
Petua mak akak..sapu atau lumurkan Kepala baby dengan air asam jawa..insyaallah panas Nya Alan turun..Bantal kotor lah..tapi alas dgn tuala supaya tak kotor kena air asam.

Lagi satu..celup stokin dengan putih telur..lepas tu pakaikan kat kaki..pun boleh turun kan panas badan.

Tapi biasa lah baby kan nak membesar..demam ni memang senang nak kena..

Ayu said...

Oh lagi satu..sponge kan dia..
Tuala basah dilekap kat dahi, bawah ketiak, Leher
Perut, Pena..bila kain dah kering celup lagi dgn air Dan lekap lagi..

Yusla Mahat said...

kesian baby tak sihat... jom singgah blog ummi.
http://ummidihatiku.blogspot.com/

jejak

free counters