kawan2 blogger ku (

Thursday, November 8, 2018

Madu bersarang

Assalamualaikum

Ada yang biasa makan madu bersarang?
Try la makan uolsss... Nikmatnya lain macam
Hakak sebenarnya bukan penggemar madu
Kalau sesekali terambil pun, hakak larutkan dalam air, baru minum

Dah lama hakak dok terliur dengan iklan madu sarang ni ..merecikkk..hahaha
Dah lama juga trending...cuma hakak je baru berkesempatan mencuba... Ok la kan dari korang yang lom cuba tu...Kui...kuii...

Ada sekali tu, hakak g Alamanda, ada yang jual madu ni .harganya memang wowww... Tapi teringin sangat-sangat nak rasa. Hakak beli sepotong kecil, RM25...  Bila kunyah, adoiii... Sedapnyalah....

Lepas sebulan tu, baru hakak ulang beli terus yang besar... RM110 sebekas...huk..huk.. lalu hakak tidak berniat nak kongsi dengan sesiapa...makan sorang-sorang...hahahaha

Maka betullah kata pepatah, habis madu sepah dibuang...
 Tak koser hakak nak telan sepahnya...
Lagipun katanya xelok ditelan sepahnya tu, tak baik untuk penghadaman perut ..

Oh ye...mungkin ada yang 'yerk'
Boleh kunyah macam tu je ke ..
Iya..potong kecil dan suap mukut..pastu kunyah
Kunyah...kunyah...sampai tinggal sepahnya...

Gitu lah...

Jangan lupa, gunakan sudu plastik atau kayu
Jangan guna sudu besi 


1 comment:

norhidana miswan said...

penah nampak org jual tp tak pernah beli nya.... aduhai mcm best je....
ingatkan ngn sepah2 tu dia blh telan sekali hehehhe...
lagi jakun tak penah mkn kn.... nsbla bgtau kt sini sepah tu buang hahhaa

jejak

free counters