kawan2 blogger ku (

Friday, April 23, 2010

diet atkins- hari ke5

:-)

dh selesai hari ke 5...dan makin seronok lak rasa...sbb aku x rasa cam berdiet sbb tetiap hari aku tetap mkn sedap2...huuuuu...
yg penting, bila timbang, hari2 turun...
harap2 tercapai la berat sasarn 50 kg...ekekekek...
yg bestnya, ari ni cek 'fat' aku turun dr 5 ke 4
(aku tumpang timbang guna penimbang canggih opis mate...ahahahah)

kalau ikut skala 5 hingga 8-healty
1 hingga 4- xcellent...
means aku dh capai tahap xcellent
umo metabolik pun semakin muda- dari 35 ke 32
(umo sebenar aku 29 okey! so byk lg kena improve)

mula aku risau gak sbb hari2 mkn telor, takut kolestrol tinggi lak, tp semua dh terjawab kan, telor safe utk dimakan SETIAP HARI...
cuma masalah skit kat tulang aku...agak ringan..(kerapuhan tulang)
leh cpt kena osteoporosis (aku bantai je tulis ni, x tau eja..keh..keh...)
ini mmg masalah lapok dr dulu, n salah aku x penah nk rawat...
mungkin aku kena ambil kalsium lebih skit pas ni... (itu la ayat dr dulu...mungkin...mungkin...mungkin)


menu ari ni:

bfast:

telur dadar
coleslow (kobis + timun + tomato + mayonis)-
kurangkan carrot ye kalo nk letak skit je..
sekeping keju



lunch:

huuuuu...x de gambor arini sbb lupa snap...keh..keh...
tp menu cam biasa
ikan + 2 jenis sayur


dinner:

sardin cheese egg...

ekekekkekekekek...ape kebenda tu...hentam je la nk kasi nama apepun....

bahannya: 1 ekor sadin dlm tin + 2 biji telur + sedikit kobis hiris + sedikit tomato hiris
campur semua bahan, letak garam skiiiiit...pastu goreng
(niat nk wat cam dadar, sekali berderai lak...ohohohohoho...)
pas garing, masuk lam piring,
pastu carik2kan keju kt atasnya,
tutup jap nagn ape2 mangkuk...nk kasi cheese tu cair...
(aku mkn benda alah ni sampai x abis...
punya la kenyang giler...apa yg penting! low carbo!)
menu simple sbb gym aku abis kul 7, sementara nk sampai umah, dh kul 8, so wat menu2 simple je la...



ok...sekian dulu utk berita hari ke 5..keh..keh...babaiiiii...

No comments:

jejak

free counters