kawan2 blogger ku (

Tuesday, May 11, 2010

diet atkins hari ke 24

salam...
gud niteeeeee....ehehehehhe...baru abis tgk adam maya...
suker nengok budak kecil tu...tomeynyerrrrrr...
eheheheh..sambil tgk tv sambil meratah ikan..hua...hua...
utk dinner mlm ni, bakar ikan tenggiri
td singgah kedai bwh, huwaaaa...nampak freshh je tenggiri tu, terus capai 2 ketul
(1 mestinya la utk en garpil kan)
blk je umah terus perap2 jap, pas mandi,
aku bakar sempoi2 je atas dapur gas..keh..keh
malas nk on oven sebenarnya...
hai..hai...lama2 rosak la dapur ku itu...

bfst ari ni mamam scramble egg + keju

lunch lak mamam nasik ayam...opsss....lauk nasik ayam.
eheheheh...tajaan ditempat kursus gak
so, aku cuma ambik ayam, salad2, n ada gak pak choi..
penuh gak la pinggan aku...

menu dinner, pic seperti di bawah

aku perap ngan cili serbuk + garam + serbuk lada hitam-
pastu bakar- masa nk mkn, perah limau nipis..
pastu wat cayur campur= cendawan + bunga kobis + tomato + kubis



ada yg bertanya, ok ke atkins ni...larat ke nk wat keje kalau x mkn nasik
rasa2nya la kan, aku leh senang wat keje sejak amalkan atkins sbb perut x terlalu kenyang
biasa kalau kenyang sgt, leh ke nk wat keje?? wat taik mata tu berjaya la kan...
apepun, multivitamin amat penting!
ini utk pastikan kita dpt segala vitamin secukupnya
di samping tu, aku amalkan kalsium gak..sbb susu x leh minum di fasa induction ari tu
tp skang aku dh jauh dr induction, tp masih bersemangat nk teruskan
rasanay2, dh capai berat bdn yg aku nk, tp aku rasa syok lak diet cara ni
org kata x elok x ambik carbo dlm jangka masa yg panjang, tp aku tetap pastikan makanan yg aku ambik tetap ada karbo- dlm telo, sayur, ikan pun ada kan....
nk je aku tanya ''ko mkn karbo byk2 tu, ko rasa ko org yg paling sihat ke??''


perut dh kenyang, apalagi, mata terasa mau terpejam...oh tidakkk!!!!!
baru je pas mkn td, mana leh tdo lg...takpe...nak pi basuh pinggan mangkuk yg menimbun dlm sinki sejak semalam...ohohohoho...aku bukan malas yer...cuma x rajin..keh..keh
okey...cam biasa...majulah atkins utk diet anda...

3 comments:

myoliza said...

nuanza,
akak pun sejak atkins ni,..rasa badan kita lgi ringan ,lincah, and cergas kan,..;-D

javier said...

viagra online
buy viagra
generic viagra

Dian said...

menarik gak menu nih...saya pn sedang berusaha nk menurunkan berat yg berkilo2 ni...ada menu lain x?

jejak

free counters