kawan2 blogger ku (

Monday, October 11, 2010

kata nk diet..tp asyik mkn je ni..


salam...

huh...n3 pasal mkn lagi...huh...ckp nk kembali berdiet atkins..bila nk mula kalau asyik ngap..ngap apa saja yg boleh dimakan...tanpa batasan ...

erm..leh tak nk mula esok..ari ni kira batal..esok ye...
pastu esok pun kata benda yg sama..
berapa kali esok daaa...

wohohoho..cukup2..malas nk membebel..
ni menu aku blk keje td....

sonang je ni..tp ni atas permintaan..
maka aku dgn rela dan terpaksanya mengsnap langkah demi langkah..
kalo x paham gak, telan je sadin tu ngan tin2 sekali, pastu telan sebuku roti, telan tepung, pastu minum air..pastu pi tdo..selamat la ko kat sana...





bahan: inti sadin

1 tin kecil sadin cap ayam
1 biji bwg
sedikit cili api. cili merah
garam secukupnya
sepotong limau nipis
cara:

tumis bwg besar yg telah dihiris
pastu masuk sadin ngan kuah2nya sekali..
hancurkan guna sesenduk sehancur yg mampu
masuk garam + cili...
perah limau..siap!

bahan roti:

roti secukupnya
2 sudu besar tepung gandum
2 sudu besar tepung beras
1/4 sudu teh garam
sedikit serbuk kunyit

cara:

bancuh bahan tepung + garam + serbuk kunyit ngan air secukupnya
kepekatan mcm nk wat goreng pisang

masukkan 1 sudu kecil sadin atas roti..lipat 2
celup roti ngan bancuhan tepung
goreng ngan minyak yg panas...

4 comments:

Qiera d' Dapur said...

sedapnya roti sardin tambah lagi sekarang dah petang lagi la terasa lapar bila lihat roti sardin nie.. harus cuba.

Citarasa Rinduan said...

nyami..
bila lihat geng2 masak buat sesuatu.. mulalah kepala ingat makan jer..
ehheheh..


salam ziarah...

Mira said...

bestnya roti sardin nih..sllu buat mesti salut ngan telo tp ni salut ngan tepung..sedap gak kan..mesti rangup....klu pakai telo cepat muak dan berminyak....ntn nak bt lah..hehehehe

Anonymous said...

tak terbukak ke klu goreng camtu je tanpa perlu lekatkan roti tu?

jejak

free counters