kawan2 blogger ku (

Monday, November 1, 2010

makanan hawaian yg dimelayukan

salam...

selamat hari isnin...bila ari isnin mesti org kata bad monkey monday kan..
ntah apa la salah isnin..
pesal x kata bad mood ke..bad body ke..wakakakka...

tp mmg x best pun ari isnin..
kalau ari jumaat, syiokk ja..sbb sabtu nk cuti...

k la..aku terus la pd n3...
spagethi goreng seafood
nama pun bercampur2 melayu english
mcm x best lak nk letak spagethi goreng makanan laut...huhuhu

biasa kalau goreng spagethi, aku akan tambah serbuk oregano dan daun basil..
letak cendawan dlm tin..mmg ngan la

tp kali ni aku goreng ke arah kemelayuan skit..sbb tu je yg ada..
bg aku, kalau goreng spagethi / makaroni/pasta..x best kalau sarat sgt bahan tumis nya..
itu bg taste aku la kan..lain org lain caranya..
so..utk spagethi ni, aku just guna sos2 je...agak light tp tetap enak!!!

ekekekke..jom siasat..


bahan2:

spagethi secukupnya- rebus hingga masak (agak2 bila kembang, dpt dlm semangkuk kecil)
seafood- udang / sotong / fiss ball- leh la kalau nk tambah apa2 lg
1 sudu besar sos tiram
1 sudu besar sos cili
1 sudu besar sos tomato
sayur- aku guna kubis n keret
1/2 biji tomato- cincang dadu
serbuk lada hitam
1/2 biji bwg besar-hiris
1 ulas bwg putih-cincang halus

cara:

tumis bwg merah + bwg putih sampai wangi
masukkan semua jenis sos..
pastu masukkan seafood
biar hingga masak
masukkan sayur + tomato
tambah sedikit garam (dlm 1/4 sudu teh)
masukkan spagethi..gaul rata
masa hidang renjiskan serbuk lada hitam kat atasnya...

2 comments:

mizayusof said...

sedapnya sis. tak tahan tengok udang tu. memang betul2 menggoda. hihihi

Fiza Amran said...

udang tue sexy la....

jejak

free counters