kawan2 blogger ku (

Wednesday, April 27, 2011

bintang aku hilang..ade sesapa jumpa tak?

as'salam...


dalam riuh rendah dunia, gelak tawa sukaria, ada kala pasti kita x terlepas dari satu rasa...
~~R.A.S.A    K.E.H.I.L.A.N.G.A.N~~


puas difikirkan, ntah apa yg hilang...
puas diselongkar beg, loker, semua barang masih ada..
selongkar peti sejuk, semua makanan yg dibeli sejak tahun lepas pun masih ada....


sesekali memegang hp, picit sana sini, selongkar sms, baca blk sms yg disimpan sampai beratus2....
rasa kehilangan tetap menguasai...


lalu, turun naik mesin penimbang badan, ohh..bukan hilang, tp bertambah pulak!!


nk pergi report polis? harus bagaimana?


kita: en polis, saya nk buat laporan kehilangan
en polis: ye, apa benda yg hilang?
kita: ntah. x tahu. x pasti
en polis: baik awak hilangkan diri sblm saya hilangkan awak...


pernah rasa?


kata org, setiap org ada 1 bintang..
bila rasa kehilangan..kesunyian, pandanglah langit, carilah bintang kita...
dia tetap bersama kita..
lalu tersenyum lah...


tp jika langit kelam, tanpa bintang?
(masuklah ke blog denuanza..di sini ada banyak bintang, menemani setiap pengunjungnya.. :-)  )
lalu tersnyum la juga...





aku x mampu berjanji menjadi bintangmu...kerana ciptaanNya terlalu sempurna utk ku jd galang ganti
namun aku berjanji menjadi temanmu melihat bintang di langit..bersama2 menghitung jumlahnya, mengagumi kerlipannya...




sumber pic: google

setiap rasa 'kehilangan' adalah rasa cinta yg x pernah terlafazkan...
untuk menghilangkan 'kehilangan' ucapkanlah cinta...

19 comments:

cik ayin said...

best la entri ni :P

diyana said...

entry yang menarik! ^^,

nur easy said...

dan betapa pun aku tak ingin lagi menemani bulan, kadang-kadang aku
akan sangat merindukannya.. eh berkait ke..hehe

Nur Hawa Mohd Zin said...

awe skunk rasa sangat sunyi dan kesepian

tuan umah said...

to cik ayin : singgah le lagi ye

to diyana : thanx sudi singgah n baca

tuan umah said...

to nur easy : ehehehhe.. boleh le tu..

to Nur Hawa Mohd Zin: jgn lupa cari bintang kamu ye!

shahrihan said...

terbaeeek...best entry... :D

::Azura Rahman:: said...

kena baca dgn nada sentimental br dpt menjiwai watak.. ekeke.. kzura nk bagi nuanza bintang tp... nk ke?.. akak ada taik bintang je.. ekekee.. jgn mare.. senyum.. x perlu kata apa2.. ekeke..

tuan umah said...

to shahrihan

to Azura Rahman:: ekekekek.. taik bintang pun okey gak... leh masuk frame sbb jarang2 leh dapat..hahhaha

Peqaxlol ;DD said...

kata2 yg indah !
thumbs up !

mcm ni lah said...

i follow you :)

aizamia3 said...

sekarang susah nak tengok bintang sebab dihalangi dek lampu2 jalan.. kalau ada pun sebutir dua je yang nampak..

tapi cuba balik kg.. wah.. bestnye.. banyak sungguh bintang2.. teruja..

psstt: entry ni menarik. makna tersurat yang penuh tersirat

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ said...

isk3..penah rasa cmnie..rase mcm kehilangan tapi tak tau bende..rasa macam nak bongkar satu umah..huhu....

jumpe kamu kat blog pembawa wacana.. :)

sy nampak entry masak2 lah! sy suka..heh3.. follow u~ :)

FARAH LIYANA said...

ade. malam nih kat atas langit bintang awk :)

suha said...

mantap!!!

echaRierie said...

suka baca entri ini..
;D

HAZWANmohd said...

huy jiwangnye~ haha
siap nk repot polis ae.. hu

HAZWANmohd said...

huy jiwangnye~ haha
siap nk repot polis ae.. hu

miss senyum said...

sy mahukan bintang itu, sobsob :(

jejak

free counters