kawan2 blogger ku (

Monday, June 20, 2011

bila mangga dh jd jeruk

as'salam...

kita tukar skit peribahasa boleh?
selalu org guna, ''bila nasi dh jd bubur..''
skang kita tukar jadi ''bila mangga dh jd jeruk..''

eheheheh...
mangga ni di kidnap kt kg masa blk wedding adik bebaru ni...
dh selamat jd jeruk...
kurangnya, ia kurang skit merbahaya berbanding jeruk kt luar kan..
just letak garam dan gula...
2-3 hari lg jd la jeruk kan...
ni baru je wat td...

aku ni hantu jerukk.
bila ada kekawan gi penang, mesti kirim..
tp lately ni dh x leh mkn..
bila mkn jeruk rasa semput...
dan beberapa bulan lepas gak, kena batuk yg sgt teruk pas mkn jeruk kedai...
so, skang kena wat2 x nampak je la jeruk yg kt kedai tu...
asid dlm tu yg buatkan dada rasa nk pecah...

wat sendiri lebih selamat kan...
guna garam n gula je...




berendam dalam air gula dan garam...




guna pelam telur yg kecik2 tu
sgtlah masam....


masuk bekas n peram dlm peti ais 2 hari cukup kot..ehehehhe

9 comments:

aizamia3 said...

wah.. sedapnya.. terliur dibuatnya.. tapi nasib baik petang semalam jiran belakang rumah bagi sebekas jeruk mangga, fresh baru buat.. sedapnya..

Hafizah Mohamad said...

shedapnyer...kak fiza x pernah lagi buat jeruk...selalunyer beli jer...lagipulak kak fiza ni x berapa nak bekenan yg masam2 ni...he he he

ieda said...

wah2 sedapp makan sejuk2 nie best dikk ! :)

HAJAR AZMAN :| said...

cantik je mngga tu. sdpnyee.

Nur Hawa Mohd Zin said...

sangat suka jeruk mangga... :)

i'm ezza haniza said...

sedapnyeeeeee

HajaR aZlin said...

nampak cam best jer....sedapppppppppp

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

aduhhhh..... mana lak tisu ni... tiba2 menitis air liur atas keyboard.....

Rinna said...

Wow sedapnyaa jeruk buatan sendiri..hmm..cam terasa2 dah nie.. :)

jejak

free counters