kawan2 blogger ku (

Thursday, August 4, 2011

Kerabu Kacang Botol dan ikan

salam ramadhan ke4...

puasa dan kerabu mcm dh sinoonim dgn kuarga aku sejak kecil lagi
kalau bulan puasa, mama mmg suka wat kerabu...
aku pun dh terikut2 cara dia...
skang duduk berasingan, tingat lak menu2 puasa masa kt kampung...

kekadang sampai pedih2 mata nk buat bara api nk bakar ikan..
tp semua tu kenangan manis ..


kerabu kacang botol dan ayam goreng je yg aku masak
daging masak lemak tu beli kt kafe- cair ceroi ja kuahnya
pecal pun x sedap kata en garpil
kuih2 pun beli- ok la dr segi rasa

(bukan nk bersungut pasal makanan- syukur sbb kita masih dimurahkan rezeki
tp geram ngan peniaga..kalau x tahu masak, jgn buat perniagaan makanan)


kerabu kacang botol ni aku tambah ikan
kalau kerabu, aku mmg suka buat sendiri
sbb aku suka kerabu yg guna kerisik
kalau yg jual, selalunya guna kelapa goreng...x suka!

1 ikat kacang botol- hiris- rendam sat ja ngan air panas (jgn lama2)
2 ekor ikan kembong- bakar- ambil isi, hancur2kan skit
1 biji bwg besar- hiris
cili merah/ cili api- hiris
1 sudu besar kerisik
5-6 biji cili kering- rebus- tumbuk ngan sedikit belacan
sedikit air asam jawa, garam, perasa

cara:

gaul semua sampai sebati

1 comment:

Theebarubini Jason said...

Selamat Sejahtera. Kawan kawan!!! Nak tak income Rm900 sehari??..FREE REGISTER... Tiada
apa2 bayaran dikenakan.. (Kalau anda rasa program ni menipu, anda tidak
rugi apa2 pun, anda tak perlu keluar modal pun kan??..) tak perlu cari
orang, tak perlu jual barang.. Anda
perlu open link dibawah dan register.. anda terus dapat
USD25×3.4=RM85.00..lepas tu anda akan dapat link anda sendiri dan copy
ayat2 saya ini.. paste kt fb,tweeter,wechat,wassap dan sebagainya..
setiap orang yang buka link anda, anda akan terima USD10
×3.4=RM34.00..MUDAH kan..??anda boleh pilih samaada duit masuk ke acc
bank anda atau CEK dipos ke alamat rumah anda.. Ramai yg dah register
PERCUMA..cuba klik link ni tak salah mencuba kan.
http://peruserpaid.com/?ref=36640

jejak

free counters