kawan2 blogger ku (

Saturday, October 15, 2011

menu atkins- Nuget ayam

assalam...

ptg ni hujan lebat betul...
siap pakej ngan angin kuat...
lalu aku membatalkan plan sbb x sesuai lak nk kuar hujan2 gini..
mungkin ada rahmat disebaliknya yg kita x tau kan..
tdo sajalah ptg td...

bgn je tdo lapar kemain...
bila tgh diet atkins ni, bila lapar, x leh nk sebarang mkn cam dulu
aci capai je roti, biskut...
skang semua nk kena teliti..nk kena plan...
huishhh..mkn pun kena plan...

dlm lapar2 teringat lak bestnya kalo goreng nuget..nyum2..
tp x bleyyyy..nuget sgt tinggi carbo...

buka peti ais nampak ada baki ayam kisar...
trus toingg....buat saja nuget sendiri....


selepas beberapa mnt...


x susah pun..campur 2-3 bahan yg dh sedia ada dlm peti aias..
bahan2 yg atkiners patut ada..huhuhuhu
yg penting, tiada campuran tepung di dalamnyya...
jom tgkkk


ayam kisardicampur ngan sosej dadu kecil2
ayam kisar ni aku beli yg dh siap kisar- anggaran dalam 200g atau sukati la byk mana korang nak
pastu aku letak 1 sosej


pastu campur lg ngan sekeping keju...
yg ni kalo goreng guna non stick pan
kalo tak, jgn letak keju sbb nti dia akan melekat kt kuali..


campur sedikit lada sulah dan secubit garam


kalo suka leh letak skit daun basil/oreganu atau daun sup yg dicincang halus2


goreng dlm minyak yg panas sampai garing kekuningan (guna api kecil)
jemput atau sudukan mcm wat cekodok (jgn besar sgt takut ayam x masak kt dlm)



aku cicah ngan sos nandos sbb wat masa ni sos ni je yg aku jumpa agak low carbo (0.3g utk 5g sos)

1 comment:

jejak

free counters