kawan2 blogger ku (

Tuesday, November 29, 2011

carbonara je mlm ni

assalam...

saje je tetiba nk masuk carbonara ni..
aku agak berminat ngan masakan2 pasta ni...sekian lama dulu
kalo dulu berhantu ngan bolognese..tp aku jemu sudah...
pastu ngan macaroni bakarnya..pastu ngan apa nama kebendanya yg kekadang aku ingat..(skang aku tgh lupa)

carbonara ni sebenarnya x membuatkan aku gilakan pasta sesangat..
cuma sekadar mencuba..dan leh jalan pd tekak aku...

bila shoping brg dapur, kekadang tertarik le jugak sepeket dua pasta, samada spagethi, makaroni, spiral atau fettuchini atau lain2 yg aku x reti nk sebut

carbonara yg aku buat mlm ni pun hanya tuang dr tin...
kalo ikut resepi sebenar, rasanya mmg aku x kan buat kot..>>malas nk renyah2
ada juga sstgh resepi letak telur...
tp aku x berani le nk cuba letak..kang apa2 je jdnya...

dan mungkin lebih sepatutnya, ada sedikit hirisan daging nipis yg dibakar rangup..
tp aku abaikan...
atau hirisan sosej- aku dh muak ngan sosej, ada 2 pek lg dlm peti yg x termakan...


mmg sosnya dibawakan 100% dr tin..
cuma yg aku leh kata, kalo terasa sgt malas...cara mcm ni pun dh leh pancing selera kot..
sbb ada ketulan2 cendawan dlm tin tu yg sedikit membantu menyerikan hidangan ni...

kt atasnya aku terlebih tabur serbuk basil..huk..huk...


sos carbonara SEGERA yg dicadangkan..mmg sedap...
cuma tuang dlm periuk, panaskan dan tuang atas pasta..
(aku tambah air skit masa panaskan tu)


pasta leper ni berjaya menambahkan bil pasta yg tak terhabiskan oleh aku..
tu..yg lelain tu, spiral, makaroni mak nenek dlm laci tu bila nk abiskan huh??


apa yg unik pd hidangan ini?
-SIMPLE-

7 comments:

JaSSNaNi said...

simple apa camni.. kalau dah lain pada nasi putih ngan telo mata... dah kira grand dah kan.. hehehe.. huhu.. klu kat kg dulu lah.. hihi.. mmg senang nak wat hidangan ni.. sedap makan daging bakor ke, ayam bakor ke.. tapi camni pun apa kurangnya.. so nyummyyyyyy

ieda said...

uish sedap tuu
kalau akak ubuh bunga kobis dan carrot .. hurmmm :)

sarah mohamad said...

Alohhhhh mengancam betul gambar ni. Dapnyaaaaa :D

Sue @ Nenie said...

Salam..kadang-kadang yang simple tetap sedap kan....

Cho Zila said...

ala sedapnyer weh... selera nak western rasanya malamni...

Alin Marlini said...

memang simple :)

Liyana Lunia said...

sedapnyaaaaaaaaaaa :(( kempunan dah skrg ni aiyok tak tahuu :P

jejak

free counters