kawan2 blogger ku (

Wednesday, December 28, 2011

JJCM- Restoran Asam Pedas, Kemunting

assalam....

sekadar meninggalkan sedikit kenangan masa lunch ngan PIL di Taiping baru2 ni...
x byk gambar aku snap atas beberapa sebab:

1) malu ngan mak abah sbb asyik dok ambik gambor...biasa be2 ngan en garpil ok la... :-P
2) org agak ramai + lapar sgt dah + x bw Olympus kesayangan..so snap ngan digital cam..so, mcm x berapa puas

Restoran Asam Pedas ni dikatakan agak mula popular sbb dh masuk dlm beberapa rancangan anjuran RTM, TV3 dan ASTRO...
ada byk gak menu tp yg popular adalah asam pedas dan patin masak lemak cili api...

masa kitorang sampai dlm kul 2, org masih ramai...
mmg jd tumpuan waktu lunch kat sini


ni aku snap dr pinggan sendiri
ikan tenggiri masak asam pedas yg marveles + rebung dan perut masak lemak cili api
mmg best!!


ni dr pinggan mak
asam pedas ikan pari + sayur lemak pucuk labu


dr pinggan abah
ayam goreng rempah + kuah kari n yg hitam2 tu aku x pasti..
lupa nk tanya..huhu


dr pinggan en garpil
eh, ambik lauk kari daging je??
dia mg x layan nye asam pedas


ni pilihan adik ipar
ikan talapia bakar...sedap!!!


pecal!



ni air yg mmg patut order!!
jus ambra (kedondong) + asam boi
mmg freshh!!!


ni la restorannya...
so, sesapa yg terpergi ke Taiping, leh la lunch kat sini...

*semua menu kat atas berharga cuma RM45..
termasuk air...murah kan....(mak bayar..ngeh2)

9 comments:

Liza said...

bestnya asm pedas tu....dok telan air liur dah ni....perggghhh

Liza said...
This comment has been removed by the author.
::Azura Rahman:: said...

adeyh.. my peberet tu dik.. asam pedas.. masak la ape pon.. ayam, daging, ikan.. kalau masak asam pedas mmg la laju je makan.. yummmm..

chikadakbiru said...

org tepen ker? hihihi memang kat situ sangat sedap menu2nya kan..terliuqqqq memanjang..pecal die pun tersangat la sedap

JaSSNaNi said...

nak tanya.. semua2 tu total RM bape? nak tau gak.. bleh lak singgah sana masa balik kg nanti.. eh eh.. ngade2 sangat kan, padahal nak balik lagi sebulan wooooooooo.. hahahahah.. raya cina time.. harap2 kedai tu bukak..

Aida Azryn said...

nampak menyelerakan..! <3.<3

Cik Kamoo said...

asam pedas bestnya....ikan bakar tu menyelerakan...

Citarasa Rinduan said...

peehhhhhhh
mmg murah, mmg berbaloi2...

cida. ayu rasa lapor yang sangatttttt.. adeh..
asam pedas

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

dalam banyak2 tue paling suka iakn bakar

jejak

free counters