kawan2 blogger ku (

Wednesday, October 10, 2012

tomyam campur tp feel mcm mkn steamboat

assalam...

ari ni mood nk layan seafood 9eh, mmg hari2 pun kan aku layan seafood)
atau lebih tepat, rasa nk mkn steamboat

tp aku xde lak piuk steamboat tu
nk je aku hangkut piuk nasik letak atas meja..hahahha

tp ..akhirnya aku buat tomyam je :-P
selalunya bila buat tomyam, aku campur semua dlm piuk
tp kali ni aku didihkan dulu kuahnya...
tu pun just guna perencah adabi je..
tambah sedikit serai ketuk, halia

biasanya aku suka tomyam yg pekat n terasa masam dan pedasnya
tp sbb nk meratah je, aku kurangkan skit...
takut sakit perut lak...

masa nk mkn, baru aku masukkan bahan2 nya..
so,xde la semua tu terperuk lama dlm piuk tu...
udang tu kalo masak lama2 x sedap..jadi keras isinya


ari ni aku membeli brg basah di pasar tani
mmg segar bugar semuanya

udang tu pun sgt manis isinya...


ada udang, sotong, ayam (bhgn tulang2), fish ball, fish kek
cendawan & putik jagung

layan sampai terbongkang


kalo terliur, gi la cari bhan masak sendiri..hehe



3 comments:

Marsita yahya said...

Salam kenal,
kecur liur mlm2 tgk tomyam.
www.my-mintroom.blogspot.com

JaSSNaNi said...

owhhh.. ni la namnya kapal rebus... haahahaha.. mcm2 nama korang letak kat dia.. sedap nampak.. cili padi tu perghhh.. meleleh ayaq mata..

ieda said...

wahhhhh tomyam nampak cantikk !
acci gituu ... ;))

jejak

free counters