kawan2 blogger ku (

Thursday, January 3, 2013

Rumah Peranginan Persekutuan, Morib

assalam...

hari ni ramai mak bapak yg bz uruskan anak2 masuk sekolah kan
tambah2 kalo yg baru masuk darjah 1...

aku pun cuti gak ari ni
tp bukan le ngantor anak ke sekolah
anak pun lom lahir





semalam berkesempatan menjadi penghuni Rumah Peranginan Persekutuan, Morib
kali ni aku booked rumah berkembar 2..dlmnya ada 2 bilik
tp hanya terbuka kpd kakitangan kerajaan je ye...
kalo pasangan atau sanak sedara yg keje kjaan, kenen2 la soh diaorg booked..hehe
dh lama gak dok cuba nasib, tp asyik fully booked je
nape agaknya selalu je full, sbb harganya yg superr berbaloi
dgn bayaran RM50 je, dapat sebuah rumah 2 bilik lengkap dgn kemudahan asas...
x caya...jom tgk



lihatlah...di sini terdpt byk sekali pulaunya..
ngeeee...setiap chalet dinamakan dgn nama pulau2 di malaysia


ni Pulau kami..hehehhe
pulau langkawi...
rumah berkembar 2 yg selesa...
tp dpt sebelah je la ye...bukan dua2
kalo nk dua2, bayar le 2 kali ganda
pe hal nya plak kami berdua nak ambik sampai 2 umah kan
1 umah pun dh ada 2 bilik..tu pun kami tdo ruang tamu..ngeeee


beranda yg sgt luas
kalo bw anak2, puas le nk berlarian
kalo x de anak, laki bini nk main kejar2 pun x de salahnya
tp kami tidak
kami kejar2 dlm umah saja...


cakkk!!!! hehehahahuhu


ni bilik tdo utama
x puas ati sbb katil single-single...
nk rapatkan x bleyyy...
tp xpe..kami pi tdo ruang tamu
 (comferter (eh..xreti eja..) dijadikan alas tdo..sib baik ada 4 comferter)
tuala x de ye...sila bw sendiri


ni bilik ke2
kecil skit je dr bilik pertama
tp tetap ada toilet di dalamnya


ni ruang tamu
maaf ye...kami mood lomatikk-lomantikkk
so, x buka lampu utama
buka lampu yg malap2 jo..


ruang makan
(yg sudahnya jadi tempat sepahkan brg)


dapur yg agak lengkap
dlm kabinet tu penuh dgn piuk belanga pinggan mangkuk semua
kalo nk masak, kena la bw beras minyak bawang semua ye
aku x koser le nk angkut
mkn luar je
(tp sila bw sabun basuh pinggan sendirik ye)


ni tempat bbq
kalo dtg reramai bestla nk ber bbq bagai
tp dtg ber2, xde maknanya
bbq sate ayam kt warong pun jadilah...

utk makluman, tempat bbq ni disediakan 1 bg setiap rumah
so, x yah nk rebut2 ngan jiran sebelah ye...


ni pagar belakang tempat peranginan yg menghubungkan dgn pantai
best tp sunyi sepilah....




pic ni di snap dari pantai bersebelahan tempat penginapan
(suka pic ni, ada ton kaler)


mmg x bleh mandi lah..tp menyegarkan mataku
lgpun, target kami bukan nk mandi manda
aku x berapa suka mandi laut
sekadar nk cuci mata



ni le pantai Morib
sunyi lengang time ni sbb gi hari keje



ni pantai Kelenang
singgah jap pas blk dr Pantai Morib
sebelah je pun






sebenarnya entry ni nk citer pasal apa?
rumah peranginan atau pantai morib???
haha..mana2 lah...
biar pic2 tu je yg menjawab

keseluruhannya, percutian pendek ini memuaskan
dr putrajaya, cuma sejam lebih je
(nk blk hari pun boleh..tp tetap nk gedik tdo morib)

cuma bg pendapat aku, pantai morib ni x berapa sesuai utk mandi manda
wpun ada yg mandi, tp airnya x berapa jernih...

lebih sesuai utk bercanda di pasiran pantai shj....




aku dan si dia berkejar2an di pantai ini
sambil cuba melayangkan sehelai sebuah sebiji sekeping layang2...
tiba2!!!!! (ahhhh...mengigau...rupanya tertdo dlm bilik shj pas penat ukur pantai)

10 comments:

Qasey Honey said...

mmg sgt bbaloi2..dh la bilik besau..murah pulak tu..ade gak mcuba utk book tp cm biase la full mmjg..

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

wahhh.. bestnyer.. cantik view pantainya... rumah tu pun cntik & selesa kan..

berkejaran ye? sapa yg kejar sapa? hehehe....

ishy77 said...

cantik pantai, air je xcantik
eh, cantik jgk rumah persekutuan tu...hoho..murah gila...kene kenen orang gomen nih

eray said...

tak tahu nape, padahal kampung pun kat banting je, bebetul depan pantai morib, tapi kaki x pernah jejak pantai morib, tgk gambo nie trus tingin nak pegi...

http://welovesusuibu.blogspot.com/2013/01/ubat-sakit-sendi-boleh-hilang-dalam-5.html

The Black Jubah said...

alah...kita tak keje kerajaan, dulu selalulah bawak anak2 dari Subang, gi main layang-layang....picnic2 baring2...sekarang semua dah besar....

Bila dah ada anak nanti, tak semestinya gi bawak tempat mahal-mahal , yang penting, masa yang kita ruangkan untuk buat apa yang mereka suka....

mizzura said...

Salam hi..

Wesak ni nak g sana nanti..BIL n hubby kerja gomen..abeh semua peranginan diorang rajin book..lagipon murah kan..hehe..

thanks for info...cantik kan gambar pantai tuuu..

cik daisy said...

salam cida..

blogwalking smpai sini.. nice blog! sarat ngan info (everything!).. nk tny, umah peranginan morib ni, ade tpt bbq tu kan.. tpt bbq ni betul² dlm area umah ni ke? kire setiap umah peranginan ni ada tpt bbq dia sendiri?

Cida de' Nuanza said...

salam cik daisy...

yes dear...setiap rumah ada bbq sendiri...

mmg betul2 depan rumah kita....

cik daisy said...

oic... so kite xyah rebut² ngan org lain lar ni.. cool! thx for d info ;)

SARANA said...

Salam , ni yg 2 bilik ya dan rumah berkembar 2?

jejak

free counters