kawan2 blogger ku (

Friday, July 19, 2013

agar-agar milo

assalam...

n3 di hari jumaat
nyaman je kan ari ni..sbb esok sabtu kot..hihihi...
mood otomatik berubah kpd senyuman selebar telinga

bila cuti, memasing leh la plan utk masak2 di rumah
biasa mgkin x sempat sbb kesuntukan masa


agar -agar milo ni buat semalam 
blk je keje, trus masak agar2 dulu
sempat la membeku menjelang saat berbuka

sebenarnya, aku buat agar2 siarp utk en garpil
feveret dia bila bulan puasa
 tp aku bahagikan separuh
separuh lg, aku buat le agar2 milo ni

yg sirap, aku x snap pun...

nampak tak bertompok2 atas agar2 tu
sesaja aku tabur ngan milo
konon nak bagi ada corak2 skit le atasnya

bahan2:

aku guna yg serbuk- 12 gram
lebih kurang 1 liter air

campurkan dan masak hingga agar2 larut dan mendidih
masukkan 3/4 tin susu pekat manis (leh kurang atau tambah ikut citarasa)
pastu masukkan 2 senduk milo
kacau hingga semua larut
pastu tapis masuk dlm acuan

tabur sedikit milo kat atasnya kalo suka
sejukkan dulu sblm masuk peti ais


15 comments:

zana fahmi said...

Assalammualaikum Cida, wah..pagi jumaat sebelum subuh dah tayang agar2 milo. Rajin bebeno ni..hehe..kakpb suka mkn agar2 tapi bab membuatnya selalu fail. Apa maknanya tu? cik malas melanda:)

Suzana Ibrahim said...

sedapnyerr..buat berbuka nanti!

Tina Othman said...

Nyummmm sedapnya

Acik Erna said...

assalam cida..mesti sedp makan sejuk2 ni kan

fazianbatrisyia said...

amboi, blik kilije pon boleh bikin agar2...rajin betul. Milo mmg sedap...bg yg hantu milo la ye....

Myra Jay said...

Alahai sedapnya..

Nak kena buat la balik ni atau esok ;)

JaSSNaNi said...

sempat ko dik.. balik keje wat agar2.. akak ni kalau balik keje dok atas katil.. nenen kan fiyya.. :D hihihi.. :P sedap nampak agar2 milo tu.. mcm eskrem pun ada.. nyam nyam..

>> mutton liat.. sebab kambing tua.. so kena cari tulis Lamb, tu kambing muda.. tak liat.. okey..

aizamia3 said...

tunggu time buka puasa nanti.. keluar dari fridge.. makan.. wah.. sejuk je dalam mulut.. hahaha..

syapex said...

sdapnya agar-agar milo dia...
dulu kalau bt pn msti tabur serbuk milo gak...
tabur bebanyk plk tu...
br best...

Qhaifa Nur said...

nampak sedap betul agar2 milo ni...
siap tabur milo atasnya...

lieyalatif said...

fuhhhh...terase2 hah agar2 sejuk lalu di tekak...

hepy weekend dear!~

eiela said...

bleh buat time berbuka nanti. bhn pun ada.

norhidana miswan said...

sedapnyer, mkn sejuk2 msti syok... akak ni kalu bt agar2 msti fail... ntah tak tau lah kt mana slh

Ummiarissa Mahdi said...

macam aiskrim pun ada...sedap ni,budak2 suka sangat kalau ada milo...

Panjut said...

mintak copy resepi ye tuan rumah..terima kasih

jejak

free counters