kawan2 blogger ku (

Friday, January 2, 2015

bila ulser menginap dalam mulut...

assalam....

salam tahun baru....sempena thn baru, cik cida akan bahasakan diri cik cida menggantikan 'aku' sblm ni...
cik membawa pengertian muda- Cik (belum berkahwin) atau cik tu sbg MAKCIK...hahaha...
makcik dh tua beb...
ok2...melalut lak....

sehingga ari ni, dh seminggu cik cida menderita ulser mulut...
bukan 1...bukan 2...tp 4 bijik serentak nk menginap dlm mulut cik cida...
hahahha...apa kelas mewah sgt ke mulut cik cida ni sampai hengkorang nak bertapa ramai2 n lama2 ...
ape best sgt ke ubat gigi sensodyne yg cik cida guna sampai hengkorang terasa nyaman disitu...

bila gugel2...cari petua...xlain x bukan, ramai yg suggest garam n asam keping...
akibat meletakkan garam halus, ulser cik cida jadi berang dan mengamuk2...
berdenyut2 beb
sumpah x suka ngan petua garam tu...
bukan melegakan malah memburukkan lg keadaan...
sampai nk tdo pun xleh, sbb tempat ulser tu rasa denyut2...
bukan cik cida x biasa kena ulser...
biasanya leh wat xlayan je...xsakit sgt melainkan kalo kena makanan pedas je...
kali ni, tak kena apa2 pun sakit n pedih setiap masa...
sampai terasa kesannya pada semua gigi....

dalam mulut terasa membahang panas...
muka jadi panas wpun skang cuaca sejuk
kalo hari cuti, 3-4 kali la cik cida mandi...
tp kalo keje, 2 kali je la mampunya pun...

akibat rasa membahang dlm mulut, cikcida telah membeli sehelai eskrem durian..
fuhhh...lega beb...terasa nyaman dan lega skit
seriussss....pastu gigih beli eskrem vanila lak...
best2....wpun xmampu menghilangkan, tp mampu gak melegakan walau sekejap...

ari ni kat kafe, pg2 cikcida dah tapo melo ais...fuhhh...setahun lebih xminum ais...
sejak preggy n bsalin, FN pun dh umo 7 bulan lebih...tau je la feeling cemana kan bila dpt ais
hajat nk pantang sampai FN umo setahun, tp ulser telah membantutkan segalanya...
cikcida pasrah je...(sebenarnya sukaaaa)

sekian la laporan ulser dari cikcida...
majulah eskrem utk pesakit ulser....

3 comments:

norhidana miswan said...

ni msti sebab kurang minum air kosong nih... pns dlm kan... banyakkan minum air kosong yek cik cida...

Bbwana adienia said...

dapat rasakan keperitan ada ulser dalam mulut..moga cepat sembuh ya..

selamat tahun baru 2015 :)

Cida de' Nuanza said...

norhidana...cikcida minum air kosong byk..tp opis hour je...cuti ari minggu, minum air pun cuti sama...kikiki

Bbwana...perit n sedapppp...haha

jejak

free counters