kawan2 blogger ku (

Sunday, January 28, 2018

Catatan perjalanan di Muar

Assalammualaikum

Kami menerima jemputan perkahwinan di Batu Pahat. Tapi hubby suggest kami tdo Muar sehari sebelum majlis. Hakak layankan aja...ye la...nak berjalan sapa xsuka kan...hihihi


Perjalanan kami dari Putrajaya ditemani hujan disepanjang perjalanan. Alhamdulillah sampai di Muar dalam kul 3. Terus ke hotel yang hakak memang dah booked sebelum tu di Trivago. Kami menginap di Hotel Traders



Tak rugi rasanya menginap di hotel ni. Harga berbaloi. Bilik yang kami tempah deluxe queen. Cukup selesa untuk kami 3 beranak. Katil tu asalnya single bed...kami cantumkan. Jadi la besar mcm king....hihihi

  
Ni pemandangan dari tingkap bilik...
Cantik sangat kan....



Suasana dalam kafe. Hari yang kami pergi, ada nasi lemak, bihun goreng, cereal, bubur nasi, roti bakar n buah2. Ok la...xbanyak pilihan tapi semua menu tu ok bagi kami. Nak makan banyak mana la sangatkan...hihi


Di ruang kafe, Ada pintu yang menembusi balkoni. Pic di atas di snap dari balkoni kafe... Suka sangat susana macam ni....


Ni yang sempat hakak snap masa kami jalan2 di sekitar hotel ja. Jalan agak sesak, sebab kat sana jumaat hari minggu. So, kami jalan2 sekitarnya je la...ada uptown malam hari jumaat tu. Tak pasti la ada setiap hari  ke tak...


Dah penat berjalan, singgah isi perut. R amai betul org kat kedai ni... Hakak makan mee bandung. Sedap tp manis skit. Ye la...hakak kan tekak utara...hihi. Hubby layan sup kambing. Orang2 sini rata2 layan sup dengan roti. Tapi kami xpandai layan mcm tu. Hubby makan sup kambing dengan nasi lemak. Hahahha...opsss... Gambaq lupa snap

Esoknya, kami gerak ke Batu pahat, weddings day....maka tamatlah kisah kami di Muar. InsyaAllah ada rezeki kami datang lagi...mungkin menginap di hotel yang sama...bilik yang sama...trivago...haha....

No comments:

jejak

free counters