kawan2 blogger ku (

Sunday, May 9, 2010

diet atkins hari ke 21

salam...
dh lama rasanya x update blog ni
kat opis mmg x sempat nk update..keje byk..
kt umah lak line mcm hampeh, nk upload pic satu2 pun lembab...
tp hari ni try upload, tgk mcm laju skit..
tp agak menyedihkan sbb byk pic yg aku dok snap hari2 dh ilang
mungkin terdelete, atau ter replace..

ari ni ikut perkiraan, dh 21 hari aku ber atkins
selama 2 minggu awal, mmg konsisten abis...
bila masuk minggu ke3, agak kucar kacir...aku dh ter minum milo selama 3 hari berturut2 (ter atau mmg sengaja?)
pastu terr lagi mkn nasi (tp 2 sudu sahaja, sbb nk rasa nasi ayam yg aku masak utk en garpil)
yg lain2 terkawal....
menu mkn tghari n malam masih seperti biasa..
menu pg je aku dh berenti minum milo n kembali ke menu biasa
sbbnya??
sblm aku minum milo, berat aku 54...
bila 3 hari berturut2 aku bekfes ngan milo (sahaja, tanpa menu lain),
berat aku statik, x mo turun
malah naik pulak dlm 200 gm
so dlm 2 hari lepas, aku kembali ke menu biasa (telo le kan, ape lagi)..
pg td timbang, thanx god..dh turun blk...54 kg
kesimpulannya, jgn minum milo utk fasa 1 ni...
(wpun aku cuma minum milo kosong tanpa susu n gula)
k la...jom tgk menu2 lunch n dinner aku sepanjang minggu lepas
menu bfast aku dh terdelete, so x de...


yg ni menu yg sesuai utk bfast, lunch atau dinner
aku suka
brakoli + kacang panjang (1 btg je),
+ 1/2 biji tomato, 2 biji telur +daging burger ayam (1/2 je sbb tinggi carbo
aku goreng burger tu dulu,
pastu masukkan telo, biar jap sblm kacau2,
then baru masukkan sayur..tambah garam skit
last sekali letak keju kat atasnya..


ikan goreng + ikan sambal + kangkung rebus


sup daging campur- beli kat pasar tani presint 2..manyak sedap lorrr



daging goreng black paper (again)
kali ni wat utk en garpil punya dinner, n aku tumpang sekaki


brakoli goreng telur + ayam (my feveret)- masak sendiri



ikan asam pedas + 2 jenis sayur- tapau kafe



ikan talapia goreng bercili + 2 jenis sayur- tapau kafe


ok..ni je stok gambar yg dpt diselamatkan..
pas ni kena upload hari2 la nampaknya agar gambar x ilang lg...

ok..buat semua kekawan yg sedang beratkins...disiplin tu penting ye...
kalau terasa nk mkn nasik, pikirlah ada org yg langsung x dpt mkn.
at least kita masih boleh mkn lauk pauk yg sedap2 kan...
gud luck!

1 comment:

Myra Jay said...

Sis, myra nie klau xde nasi rasa badan nie lomah je, cmne la nk amal atkin tnpa nasi nieh..

jejak

free counters