kawan2 blogger ku (

Tuesday, April 12, 2011

tulen ke palsu? mcm mana rupa anak ayam yg dikeluarkan oleh telur palsu?

As'salam...
huuuuuuuu..lom abis lg isu telur ni kan...
td tgk berita, Datok KP JPV kata, tiada telur tiruan dlm pasaran...
itu adalah telur kualiti rendah...
ermm.....


 sumber pic: google...byk sgt pic ni kuar bila aku google, dh x tau dr mana sumber asal...


Tiada telur tiruan dijual di pasaran - Jabatan veterinar
11/04/2011


PUTRAJAYA 11 April - Jabatan Perkhidmatan Veterinar mengesahkan tiada telur tiruan dijual di pasaran negara.

Ketua Pengarahnya, Datuk Dr Abd Aziz Jamaluddin berkata, hasil pemeriksaan dan penelitian fizikal mendapati telur yang dirampas di pasar Pulau Tikus di Pulau Pinang minggu lalu menunjukkan tidak ada ciri-ciri yang menunjukkan ia telur tiruan.

Oleh itu, katanya, rakyat tidak perlu bimbang kerana situasi adalah terkawal dan berada dalam pengawasan pihak berkuasa. - Utusan

nota kaki: agak2 kan, kalau telur yg dikatakan palsu tu dieram, mcm mana agaknya rupa 'anak ayam palsu' tu ye...

4 comments:

Adyshariz said...

sib baik takde..takut lak nk makan telur..dasat betul negara cina ni, semuanya nk di klon

RaraPuing said...

nasib xde kat malaysia tapi buat sy dah xnak makan telur takut :/

Anitafasha said...

Ari tu sy bukak blog sape nat. Sy bace sedikit daripada keratan akhbar. Sebenarnye telur yg kite ingat telur tiruan tu rupanya telur ayam cacat.

xsterminus said...

Telur ayam palsu bkn la apa sangat.. juz telur tu rupa cengkeran dia lain.. ini terjadi pabila ayam balajar bertelur... org cakap first telur... cengkeran telur itu x cukup sifat.. juz mcm tu.. telur itu still telur yang biasa juz cengkeran jew laen

jejak

free counters