kawan2 blogger ku (

Wednesday, February 29, 2012

aku gila puff

assalam...

dh jemu ke asyik tgk aku tayang puff..
alaaa..jgn la jemu lagi...sbb byk lagi inti puff yg aku x wat ni..ekekekekek

kalo nk dikatakan gila puff pun boley kot....aku suka sgt
setakat ni, dh buat 3 jenis- puff tuna, ayam dan yg ni epal..
semuanya aku suka....


puff pastry mcm biasa le..guna yg segera jenama kawan
utk inti:


2 biji epal cincang dadu kecil2
1 1/2 sudu besar gula
2 sudu besar air


cara:


campur semua bahan dlm periuk / kuali
biarkan sampai epal jd lembut dan air kering
gunakan api yg kecil je..
(leh campur sedikit cinnamon kalo suka..atau tabur nipis2 atas puff...tp aku mmg x suka..huhu)


puffkan la ikut kreativiti memasing...


rasa pastry yg lemak2 masin dan inti yg masam manis sgt serasi di tekakku!


**bila la kamera nk leh guna ni...
xpuas nk ambik gambor...

5 comments:

.........cP~ said...

Saya suka semua makanan yang jual kat bakery dan jugak bau bakery..Hmm.. Tapi saya langsung tak reti nak buat sendiri walau satu jenis pun. :|

Mat Gebu said...

Yessss...nasib baik ada yg ngaku gila puff....xceli CM pun gileerr puff, tapi segan nak ngaku, bila ada geng masak2 ngaku, dgn rasminya aku mengaku juga gila puff...normal apa... ^__^

Cida de' Nuanza said...

wahaahahah cik mat..tp puff cik mat sgt la mengiurkannnnn

ummiaisyah said...

sgt kretip cida ni...terasa2 kt tekak ni..masam-masam manis lemak masin gitu

mama sara nur said...

assalam
sedap puff kan, akak suker gak terutama puff epal ni tp x penah buat lagi

jejak

free counters