kawan2 blogger ku (

Saturday, February 11, 2012

apam ladybird

x de apa sgt nk hupdate pun...
dapur tak on pun ari ni...
cuma pg td je siapkan tempahan apam ni...









100 biji pun jenuh gak..
kalo polkadot tu sat ja siap...
maklumlah ni pestime buat ladybird...

apepun, dh selesaiiiiii

13 comments:

rahel said...

Salam,singgah skejap tengok2 apam lady bird yg comel2..alahai..byknya..

cik dila.. said...

alahai..sygnya nak makan..comel je. :P

Noraim said...

wahh, comelnya apam ni. syg nak makan. hihi.

ummiaisyah said...

salam...berjumpa semula d blog..ekekeke

cikLah said...

akak.. nk tnye.. mcne nk wt bg gebu eh kak.. sy wat asyik xmemenuhi kriteria jek...pakai raising flour-dah.. pakai tepung pon, dh cmpur baking powder dh.. haih.. -_-' tetap xjdk jgk.. huhuhu

rostina76 said...

salam cida.. striking nye lady birds dia.montel2 plak tu. geram je tgk

I'm Cida- My Photo Blog said...

to rahel : nampak je byk..sekali ngap je sbb comel2 kan..hehe


to cik dila: haar kan...tp kekadang takut gak tgk kaler dia yg garang..tp dh kastemer nk cam tu..kalo tuk mkn sendiri, sy slow kan skit kalernya

to Noraim : betul2... tp kalo x mkn lagi la syg..heheheh


to ummiaisyah: ehh...lama je menyepi kan..baru wat blog ke...


to cikLah: akak cuma tambah lagi 1 sudu ovalete dan masa pukul bahan pertama, harus sampai kembang naik 2 kali ganda...jadi memutih...

tp harus diketahui, apam ni tak kan jd segebu kek..sbb apam mmg jenis padat mcm ni...
cuma masa pukul tu je yg leh wat apam ni jd gebu atau terlalu mampat...

I'm Cida- My Photo Blog said...

to rostina: ermm..org yg order nk cam tu..sy sendiri pun takut tgk kaler terang2 cam tu..heheheh

Atie iskandar said...

wah ! comelnya apam ladybird akk. teringin nak buat tapi lom ade masa la..

kak rus said...

Salam Nuanza.....memang menggoda habis....boleh pengsan kak rus dibuatnya....

RoseLangkawi said...

ala tomei-tomei, ritu kiddos ada bawa balik mende ni dari taska, tapi bukan ladybird tapi angry birds.kiddos suh mama buat, bilala nak buat..huuu

kredit to cida: http://fizarose.blogspot.com/2012/02/kuih-pelangi-cinta.html#!/2012/02/kuih-pelangi-cinta.html

faa.rosli said...

salam..saya nak tnya..kalo xde tepung naik sendiri, guna tepung gandum boleh? ke kene tmbah pape?

I'm Cida- My Photo Blog said...

to faa.rosli: sy x penah guna tepung naik sendiri pun..
sy guna tepung gandum + 2 sudu teh baking powder..

jejak

free counters