kawan2 blogger ku (

Tuesday, April 17, 2012

sedih yg memilukan

assalam...

x reti nk intro...
just nk kongsi perasaan sedih ngan semua ...

my baby cat keluar dr umah dr semalam (15 apr) sampai skang lom blk
hati ni x usah ckp la...mcm2 perasaan ada...
air mata selalu je meleleh...


*ni pic adik yg lom ditemui

walaupun hanya seekor kucing biasa dan bukan dari baka beratus ringgit, 
tp kasih sayang kami tertumpah bukan sedikit...

asalnya kedua2 keluar umah tanpa kami sedari
(kami selalu pastikan pintu dan tingkap bertutup sblm ni dn depa mmg x penah kuar rumah lg)
lepas puas mencari, jumpa si abang di tkt 13 (umah kami tkt 16)


* abg sblh kiri tompok putih coklat

kami bw abang pulang ke rumah dlm keadaan dia 'blur'
mcm terkejut...
sbb masa jumpa, dia hanya duduk diam ditangga
mcm dh x tahu arah

kami terus mencari adik dr tkt 19 turun hingga aras G
cari sekeliling apartment hingga ke blok sebelah...

notis ''MISSING'' juga dh merata kami tampal...
siap gambar dan kontek no
harap2..esok pg, ada pertemuan kami ngan adik

masa bg abg mkn, hati sgt terhiris, sbb pikir apa agaknya adik mkn
dia bukan jenis mkn sebarangan
hanya ayam rebus...dh tu kena suap....

kalo ada yg berkenan dan ambil bela dia, mampu ke tuan baru dia memahami dia...
adik yg sgt pemalu, sgt suka bersendirian, x suka dipeluk tp ada kalanya dia sgt manja

abang pulak mcm biasa la...mmg manja..dan lepas jumpa dia td, jd terlebih2 manja lak
ada kala pandangan nya sayu dan 'meow..meow..'' seolah bertanya... ''mana adik..''


pandangan kami sudah terlalu biasa mcm ni..
adik ngan abg akan tdo dekat2 tetiap hari...

tp mlm ni, sayu tgk abg golek2 sendirian, main bola sendirian....





balik lah adik...kami semua sgt rindukan adik...
kami x kisah adik nk sepahkan pasir
sian kat abg...dia tunggu adik balik....


**Allah...aku lemah dgn ujian ini...apa rahsiaMu yg tersirat agaknya....**

12 comments:

Anonymous said...

Sedihnya baca n3 cida nih..T__T saya dpt merasai apa yg cida alami..mudah2 adik dpt segera ditemui & dlm keadaan yg baik..amin

The Black Jubah said...

Assalamualaikum,
Saya boleh faham sangat kesedihan ini...kuching kami dua-dua hilang, kecik lagi baru 3 bulan ...baca kisahnya disini ...
www.theblackjubah.blogspot.com/2011/07/tobito-senior-and-tobito-junior-sad.html

Sabarlah ya, Allah sahaja yang akan menjaga mereka...

Ctnaemah said...

cida...anak kucing aku yang kaler macam ni dah mati hari jumaat lepas...sedih sangat bila balik dari kuantan tgk dia dah kejung kat pintu belakang..skrg tinggal sekor yg betina...nampak sangat yg nini tu rindu kat oyen..muram,tak bermaya dlm sangkar..Mungkin disebabkn kesunyian yang teramat sangat ..nini menghilangkan diri sehari suntuk...puas aku cari tak jumpa.pagi semalam baru nampak dia menyusu dgn mak dia...aku kurung sebab tak nak dia hilang lagi.Ada anak kucing jiran bagi tapi pagi tadi anak kucing tu boleh balik semula umah tuan dia cari mak sendiri nak nyusu...Aku kena kurung mak nini sekali dlm sangkar supaya si kecik baru tu serasi dgn mak nini.

~~zana@pb~~ said...

Sedihnya akak tgk muka abg tu, mesti dia teringat2 adik dia. Akak pernah hilang kucing dulu ketika tinggal apt mcm Cida. Kucing yg tak biasa keluar, dia tak reti nak balik sampailah kita cari dan jumpa dia. Sambil cari sambil panggil nama. Mmg tak tdo mlm dibuatnya kalau kucing hilang, dah mcm anak kita kan? Sabar ye Cida, insyaallah..panjang umur jumpa juga tu.

norhanim md zain said...

Sabar ya Cida..kak hanim pun biasa kehilangan cat hari tu..my Cat labu hilang ..hidup dah tak keruan..tengok tempat makan dia nangis tengok tempat tidoq dia nangis..aduhss..sekarang kak hanim ada 6 ekor.Labu.Chombi.Jebat..Teja..Dayang dan Puteri..sayang mereka sangat..

Sabar ya insyaalah naluri mereka kuat ..nanti jumpa la tu..kami doakan.

::Azura Rahman:: said...

sabar cida... huhuhu..

sedih akak baca entry nie.. cida mcm akak jgk.. suka dan sayangkan kucing.. kite dh bela dia.. makan minum.. kencing berak.. semua kite yg uruskan.. so dh macam keluarga kita.. bile dia sakit kite susah hati.. inikan pula hilang begini.. huhuhu.. harap2 Adik jumpa jalan pulang.. amin amin..

Zurina Hj.Zainal said...

sedihnya...saya x boleh tgk kucing2 ni....mmg sedih....harap2 adik dijumpai...kesian betul...sedih sgt2..

Mamasya said...

Salam Cida.sedih pula baca kisah Cida kehilangan kucing...apatah lagi tengok gambar kucing Cida yg tomeii itu.harap dpt jumpa semula adik..

mama pipie said...

kesiannye.. harapnye nanati kucing cute balik semula ke rumah. aminn

Suara Kalbu said...

Saya memahami keluh kesah dan duka hati awak kerana saya pernah mengalaminya.Menangis tak usah cakaplah. Tak lalu makan berhari-hari mengenangkan apa yang mereka makan diluar sana. Mengenangkan dimana mereka tido kerana selama ini mereka diberi keselesaan di rumah kita.

Percayalah, kucing yang biasa dengan kita, secara fitrahnya akan jumpa jalan pulang ke rumah tuannya kalau mereka tidak diambil orang atau tidak ditimpa kecelakaan. Cuma cepat atau lambat sahaja.

So mari kita doakan yang baik-baik semoga Adik dapat balik ke rumah dengan selamat.

Sabar ye dik.

Sherwieyna Muzzawer said...

salam kenal. alamak baca entry ni tiba2 sedihlah pula..hee.i dah follow blog ni.follow i balik ye..tq..;D

Dyane @ Diana Mat Nor said...

Saya baca entry awak ni sbb saya sedang mengalami perkara yg sama, mmg sedih sgt2. Saya tak berhenti menangis, now dah 1 hari 1 malam dia hilang, hanya mampu berdoa Allah tunjukkan dia jalan pulang ke rumah

jejak

free counters