kawan2 blogger ku (

Wednesday, June 6, 2012

kek carrot yummyyy!!

assalam...

ni kali ke2 aku buat kek carrot...
kali pertama dulu, x cukup cheese...
kali ni agak terlebih2 cheese lak... ( :-P )

dgn 2 ketul cheese + seketul mentega, mmg agak melampau la toppingnya...
dah jadi kek cheese lak rasanya...


sebenarnya agak susah bg aku yg x pro ni nk melepa cream cheese tu...
x mcm sapu coklat ganache yg agak mudah...

hasilnya mmg jd x kemas...
tp disebabkan utk mkn sendiri, ape da kisah sgt kan...



nampak? nampak?
tebal tak cheese nya..heheheh

(chumel tak carrot fondant aku..heheh)

kaler kek agak gelap kesan penggunaan gula perang..tp kek jd sgt sedap!
kalo x nak gula perang, leh gantikan ngan gula castor, dan hasil kek akan jd sedikit cerah...

untuk resepi, leh klik sini...


13 comments:

Qasey Honey said...

mmg sedap...QH ponsuka jugak...cntik deco kek tu...jd btambah sedapnye tu...

Asmara said...

cantiknya! rasanya pun mesti lagi sedapkan! topping cheese mmg nyummy!

ieda said...

oh sungguh ko kejam dikk
akk cukup suke .. huhuhuh
nak sikittttttttttttttttttttttttt

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

I love carrot cake!!nyummy!

cik ziqa said...

yuummm !! suka makan kek :)

yup! comel carot tuh. hee

mama sara nur said...

assalam Shieda
wah sedapnya, bila nk dpt rasa sepotong ni

FatihaNur said...

menggoda sungguh kek carrot ni...

Shahriah Abdullah Novelis said...

Sangat cantik dan sungguh menyelerakan yummehhhh

Nina Mirza said...

Ooppss...!!! banyak nyer Cheese ...
SUKA SUKA ..
hehehe

norhanim md zain said...

wah lagi banyak cheese lagi sedap...dah banyak kali tertanggung nak buat kek ni...

khairiah khaizu said...

akak pn buat carrot cake gak ahd lepas, 2 lapis gak...mcm tau2 je cida nie...hakhak, sama pulak taste kitakn....tp akak buat sempena ulangthn kelahiran akak...hehehe...tapi akak tgk cheese cida jd serammmmmm...demok lerrr kalo akak mamam....

Nikee Me said...

best nampak kek tu....cara selamat nk melepa cream cheese frosting tu letak 1 cwn non whipping cream...mcm rich @ topping pride...senangla nk melepa...

Suara Kalbu said...

Adoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii... seksa jiwa raga tengok makanan kat sini. Bak mai sikit la. Dapat cheese tu pun takper :-)

jejak

free counters