kawan2 blogger ku (

Friday, June 15, 2012

tortilla sosej wrap

assalam....

semua dh dinner ke?
sape yg tgh berdiet mesti dh dinner kan sbb x leh dinner lewat mlm..
kalo yg jenis diet aku ni, setiap jam aku dinner...wakakakaka...

td masa kat cold storage, ternampak 'tortilla'
tortilla ni lebih kurang sejenis roti...ala2 capati gitu la...

sebenarnya dh lama gak nk beli benda ni...
alang2 ternampak td, trus sambar 1

so, dinner aku mlm ni.. ''tortilla sosej wrap''
apa benda?
hehehhe..jom layan gambar lak...



bagi aku yg tahap kerajinan ala kadar ni, rasanya tortilla atau yg sejenis dgnnya ni harus ada dlm peti ais
bg ibu2 yg sibuk yg nk bekalkan anak2 ke sekolah, mmg sesuai sgt...
sbb nk sediakan pun cepat dan mudah...


- ambil sekeping tortilla, panaskan atas kuali tanpa minyak kedua2 belah
- alihkan ke dalam pinggan
- goreng sebiji telur- dadarkan
-letak di atas tortilla tadi
- leh tambah salad dan tomato jika suka
- letakkan sekeping keju



- letak sosej diatasnya (sosej tu goreng, bakar atau rebus dulu)
-paipkan mayonis dan sos
-gulung dengan kemas- part ni mmg aku lemah sbb guna sosej gemuk..
kalo guna sosej biasa lg senang kot




pastu leh la dipotong 2 atau 3 sblm dihidang
selain sosej, leh jugak guna jejari ayam, kepingan ayam atau ayam segar tp kena masak dulu la
nk guna nuget yg dipotong kecil pun boleh...

atau just nk letak salad, timun dan tomato pun ok...
terpulang pada citarasa memasing....


ni tortilla yg aku guna...


3 comments:

kurus said...

sedap nyeee ... dah lama x makan tortilia nie .. dulu rajin akk buat ;)

Qasey Honey said...

alahai sedapnye...dpt 1 gulung tu cukup dh...kenyang..

Elva said...

selalu nak beli wraps ni.... tapi asyik letak balik. lepas tgk resipi awak ni,leh la beli betol2... hehe.

jejak

free counters