kawan2 blogger ku (

Wednesday, September 12, 2012

penimbang mana yg jd pilihan

assalam

bila bckp pasal pengurusan berat badan, kita mesti x leh tinggalkan alat penimbang kan...
bagi aku, setiap wanita yg mementingkan kesihatan, harus ada alat penimbang di rumah...

sebab, utk dpt bacaan naik atau turun berat, kita perlu guna penimbang yg sama je setiap kali penimbang
sbb kekadang lain penimbang, lain pulak settingnya...
timbang kt rumah bacaan lain, kat shoping complex lain pulak..

so, x yah le pening2...guna je 1 penimbang...

sumber pic: google

penimbang lak ada 2 jenis...
seperti di atas...dan yg jenis digital...
aku pun mcm berminat nk beli yg digital, sbb bacaannnya lebih tepat
turun 100 gram pun leh dpt kesan (byk gak tau 100 g tu..hehe)

sumber pic: google

tp x kisah le memana kan..janji penimbang
tp tolonglah jgn guna penimbang spt di bawah ye...

sumber pic: google

ari ni hari ke3 aku ber- atkins
dh ada nampak penurunan
tp masih terlalu awal utk aku umumkan jumlah penurunan...
tunggu la cukupkan seminggu eh...

waktu yg paling sesuai utk menimbang adalah sebelah pagi sblm mengambil sebarang makanan...
ketika itu lah kita akan dapat bacaan yg tepat utk berat badan kita

p/s: blog aku bertukar mode jap...dr entry makanan ke entry diet...bg le can ehh..hahahahha

3 comments:

Nens Collection said...

sy masa puasa hari2 timbang..seratus gram pon suka..tp lps raya xmo timbang...dh tahu daaa...hehe

JaSSNaNi said...

wow.. syabas.. 3 hari dah ade good news.. tingkatkan pretasi, kurangkan kontroversi >> tag line melodi <<

mawar merah said...

salam..akk pun bru 2 ari beratkin smla..setelah naik berat lps raya ni..

jejak

free counters