kawan2 blogger ku (

Wednesday, July 17, 2013

kisah ramadhan ke7

assalam...

laju2 skit masuk entry..sbb semalam x masuk..
pas berbuka semalam dh rasa sakit kepala...pastu tdo je...


ni pehal plak tunjuk batu lesong ni
sbb ni je yg aku masak semalam..(eh, sambal belacan mana plak masak)

hahahhaha...ptg semalam ingat nak g pasar tani
cari lauk2 basah
sekali tgk org..mak aiiii..ramai gilos...
nk menyelit tgk ikan pun x nampak

pastu nk beli daging, org jual daging tu x layan aku
asyik betul dia dok kikis betis lembu tu
sampai x nampak aku yg dok terkial2 depan dia..
kesabaran pun x cukup, aku blah je la..drpd buta2 je aku bgaduh ngan dia kang...
mgkin dia nk suruh aku timbang sendiri kot daging tu...

so, memandangkan bazar ramadan ada kat sebelah je, singgah je la
aku takut sebenarnya bila masuk bazar
mimpi ngeri rasanya
berpuluh gerai kat bazar ramadhan putrajaya ni
sape mampu menahan kan

tp dlm hati aku, mcm terasa nk mkn gulai kawah
cari punya cari, jumpa le jugak
agak menyakinkan sbb kawahnya sentiasa di pasang api
so, agak2 x basi le kan..hihihi



so, ini lauk berbuka pilihan aku semalam
blk dr bazar, goreng ikan dan wat sambal belacan
beserta ulam2an


ni lak menu pilihan en garpil
agak byk utk kami abiskan ber2 shj...
tp..apa boleh buat...selera puasa namanya..hihi
tu pun, cepat2 aku ajak en garpil blk..wpun dia kata ada lorong yg lom masuk..huhu

tp sib baik habis juga kebanyakan yg di beli tu
cuma kuih2 tu je ada 2-3 biji x termakan dah..


mengancam tak yong tau fu ni...harga RM12.. sbb sotong tu agak mahal kan..
sib baik yg ni habis di makan...

so, hari ni, wpun otak sedikit sakit, tp memasak le jugak
sbb serik nk g bazar lagi...dgn org yg ramai..dgn pilihan yg menggoda...
lauk2 basah mmg hampir pupus dlm peti..
so, ptg ni merebus kaki ayam utk di buat sup..

next entry yaa...!

9 comments:

Maria Firdz said...

sedapnya.. :)

Cendana Kasih said...

aduh...sedapnyer ... datang plak time blom berbuka, lagi la berkeroncong perut ni.. betul kan, kalo ke pasar ramadhan ni, mmg tergoda, tambah plak perut lapar, habis semua yang ditengok nk dibeli ... hahaha...

ALoNa CintamaniszLite said...

Suaminya orang mana?? pondok tanjung ke...selama ke...??

adda syuhada said...

sedapnya menu kt sini..

Mas said...

banyakknya juadah..
menyelerakan...sambal belacan tu yg mabelesss

shera haifa said...

menyelerakan.. smbl belacan tu

Umie Jazz said...

cida nampak lesung batu pun dah terliur tu belum rasa sambal tu lagi...fengsannnn...lauk simple dan menyelerakan...

Jieyna Collection On9 said...

cida, blh share resepi sambal belacan tu?

ieda immi said...

cucur ikan bilis ngan kuah kacang .. hurmmm ;)

jejak

free counters