kawan2 blogger ku (

Saturday, July 20, 2013

menu hujung2 minggu

assalam...

masuk hari ke11 kita berpuasa kan...
bila jejalan kt blog..pakat2 dok tayang sekut raya dah..
teringat thn lepas, time2 gini mmg tdo sejam dua je..
sbb kejar nk siapkan tempahan...
thn ni, off..nk buat utk diri sendiri je...lambat2 skit pun takpe


ni la menu bila di hujung minggu- semalam punya
bila hari jumaat, stok lauk dh kosong
just buat sambal telo je la
ikan goreng mmg biasanya aku suka beli ikan byk2 utk digoreng

dlm mangkuk kat hujung tu, kari ikan masin panaskan yg khamis lepas punya
yg hitam tu, rendang tok, en garpil beli di bazar ramadhan sbg pencicah lemang..
ada lebih, aku masuk peti..pastu panaskan...
jadilah...rezeki berbuka...apepun sedap je bila perut kosong kan...


tunjuk gambar je aci dok..
resepinya sama je la mcm sambal biasa...
saje masuk gak pic wpun menu x semengah mana
mgkin leh bg idea bg mereka yg buntu saat x berapa ada lauk basah kat rumah

(masa mkn tuang kicap...sedap ooo...hihihi)

4 comments:

Venisri Senthan said...

Semua nampak sedap! Huhu

teratai said...

sedapnya sambal telur tu :)

Acik Erna said...

Merah betul sambal cida tu..sedap buat lauk buka dan sahur

hainom OKje said...

Hehe telor pun sodap! Hehe okje selalu buat telor pecah dlm sambal bukan rebus

jejak

free counters