kawan2 blogger ku (

Thursday, October 9, 2014

moga cepat sembuh

assalam...

ni rentetan dr kisah demam si FN...
demam diikuti batuk n selsema...

sblm blk kg aidil adha, aku dh gi klinik
tp doc kata demam biasa...
doc cuma bekalkan ubat demam sbb FN baru 4 bln lebih

tp sbb batuk dan selsema nya makin teruk...sampai aku dgr pernafasan dia agak kelam kabut, aku bawa FN ke klinik pakar kanak2 kat aloq staq
klinik ni di rekomen oleh adik aku...
tp mmg bagus servisnya...org pun punya la ramai
mmg kena buat appointment kalo nak gi...

 masuk jumpa doc...pas bgtau sakit FN, doc kuarkan penyedut utk sedut hingus FN..
hambik ko...meraung la budak tu...
aku kena la kuatkan hati, pegang kaki tgn dia...

tp, pastu nampak pernafasan dia lega skit
tp doc kata kena buat nebulizer  sbb byk kahak kat peparu


masa ni xde lak nangis..siap senyum2 lg kat misi


bila repeat hari lain, mama pegang, memula je ok, pastu nangis meraung
 


ubat yg dibekalkan...
ubat demam, antibiotik, ubat titis hidung dan ubat ketat hidung
ubat selsema n batuk tetap xde atas faktor umo..hihihi

berulang kali gak ke klinik utk ulang buat nebulizer...
tp hari ni dh blk putrajaya...nk kena cari klinik lain lak memandangkan batuknya masih ada...

tp sempat gak google td...
alternatif lain utk nebulizer tu, leh gunakan air panas yg dimasukkan ke dalam besen...
letak anak atas peha..muka ngadap ke wap air...
tp kena pastikan jarak yg sesuai la...
mgkin aku leh cuba teknik ni dulu...tgk sehari dua


No comments:

jejak

free counters