kawan2 blogger ku (

Thursday, October 23, 2014

Susu s26...harap serasi

Assalam....
Berhubung post sblm ni... Berkenaan susu formula utk FN... Aku dh tukar dari dulac ke s26...
Seperti yang aku cakap...bukan susu dulac x bagus tapi tak sesuai dgn FN....
Bila dh nak habis sekotak...aku tgk hasil buangan dia ok... 
Tak sembelit dan x cirit...

So...aku dan En garpil putuskan utk teruskan susu ni...
So...beli lg untuk kotak seterusnya...

Bila dh beli...terbaca komen sblm ni... Ada yg cadangkan s26 gold lg cepatkan kenaikan berat badan...
Tp aku dah terbeli dah yg biasa...teruskan yg ni dulu la..
En garpil beli kat kedai cina ubat..dpt rega RM41.90 berbanding RM43.90 di kebanyakan tempat.
sekotak ni 600 gram...cukup utk seminggu...so, sebulan perlukan 4 kotak



Sesapa yg bg anak minum susu ni.. Harap leh kongsi kesannya pd anak...

5 comments:

Anonymous said...

Anak saya minum susu ni...dari ..umur sebulan; sebab saya ada masalah dgn susu badan..tukar dari satu susu mahal yg top tu tapi sebabkn dia sembelit. Dgn izin Allah la kan...memang bdn anak saya besar dari budak sebaya. Umur dia sekarang 18 bulan, tingginya 85cm berat 15kg. Dia masih kuat menyusu..mkn ..kureng n jarang nak walaupun mcm mcm saya buat. Camne pun ..Alhamdulillah dia baby yg aktif cerdas suka berlari, menari dan etc.

Anonymous said...

huurm cabaran ibu bapa. susu mahal.. tak apa pahala dapat berterusan :D tak ada pengalaman ada anak lagi jadi tak boleh kongsi. tapi ada anak buah CT yang mommy dia kasi susu kambing dari kecil.

liza said...

anak sy xsesuai susu ni...lepas minum dia akan muntah...
tp dari feedback kwn2...anak2 diorg serasi la...
so, nak tak nak, mmg terpaksa la try error kat anak...
harap FN ok pas minum susu ni...

Cida de' Nuanza said...

salam semua...thanx komen...

buat masa ni, nampak dia serasi ngan susu ni
mmg ada masalah skit..tp sbb botol..bukan sbb susu...
sy kena bg masa utk dia biasakan diri...harap dipermudahkan

Unknown said...

Saya rasa semua susu mahal skrg ni...Saya dulu bila nak putuskan susu dengan Darish, 2 bulan lepas, saya cuba macam2 susu juga...tp Darish x serasi dengan susu yg berasaskan soya...sudahnya stlh mencuba pelbagai jenis susu...anmum yg dipilihnya. Cabaran utk ibu2.

jejak

free counters