kawan2 blogger ku (

Monday, February 9, 2015

cheezy layer

assalam...

pekabar semua pengunjung blog pesona cinta?
harap, masih ada cinta di hati..hihihi



seketika dulu, sgt pemes cheeze layer ni kan.
rata2 blog..rata2 home bakers ada je dessert yummy ni
skang mcm dh slow skit sbb macam2 jenis dessert terbaru tumbuh...

saja nak share resepi yg dh berkurun lama ...
dan dh diperbaiki agar bahan2nya lebih simple

resepi cheezy layer

250 gram cream cheese- potong kecil2
1/4 tin susu pekat manis- boleh lebihkan kalo nak lg manis
1 cawan susu segar
1/2 peket biskut meri
filling

cara:

masukkan cream cheese + susu pekat manis + 2-3 sudu susu segar
blend sebati

cara lapis:

1- biskut meri celup susu- xyah lama sgt...nti lembik
2- 1 sudu kecil cream cheese- ratakan
3- filling- jgn byk sgt- masukkan dlm piping beg, paipkan zig zag atau round bekas tu kalo nk bg nampak dr luar
4- ulang biskut-cheese-filling
5- ulang biskut-cheese- akhir, lorekkan filling

masukkan dlm peti sejuk


pic blur skit dr hp



*utk perisa tiramisu, biskut celup dgn air nescafe (bancuh 1/2 sudu teh nes + 1/2 cawan air suam
atas sekali, tabur serbuk koko

*biskut merie brand munchies terbaik..ngam2 je ngan bekas

filling x sama ye dgn jem
filling boleh beli di kedai bakeri
kat pasaraya HERO pun ada di bahagian brg2 baking
pasaraya lain x penah jumpa

1 adunan boleh dapat 10-12 cup






tiramisu

tiramisu


kiwi

kiwi


blueberry

blueberry


oren



oren

9 comments:

Sweet red cherry said...

salam..

menarik dan simple ja resepi cheezy layer tu..mohon izin ya saya copy paste resepinya..tq

AhliaSaleh said...

Salam kenalan..sedapnye..teringin nk try..resepi mudah pulak tu..mohon copy resepi yea sis..tq (",)

sud@is said...

timakasih dah copy resepi..cantik menarik ..kanak2 tentu sukaaa

Tengku Fauziana said...

sedap nyer..nti boleh la try..

#salam perkenalan..

Anonymous said...

Slm.. nmpak cm best.. tp, bahan2 dia tu xtau lh..sbb xpernah buat kek, atau kuih2.. xda contoh ke tuk tunjuk bhn2 tu.. di mna nk dptkannya...

Alia Laila said...

Assalamualaikum kak.

Dulu time sekolah famous sangat cheezy layer ni. Selalu saya order dekat sorang kawan ni, kakak sepupu dia buat. Sebekas kecik tu RM3 mahalnya lahaii tapi sebab sedap, memang tutup mata laa. Order jugak banyak kali pun.

Lepastu saya ada mintak resepi dekat kakak sepupu kawan tu tapi dia tak layankan saya waaa sedih T_T

Nasib baik akak bagi. Hihi thanks ! :*

wAwA aRiFiN said...

Braper bekas leh dapat dgn 250g creamcheese ni?

j_zura84 said...

Assalam... nak tanya.. klu x de whipping cream boleh ke?

IBU RISKA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

jejak

free counters